Igår effektiv, idag slö...

Igår gjorde jag en himlans massa saker. Åkte med David till jobbet och tog spårvagnen därifrån (sparar en kupong på det viset). Sen åkte jag upp till Chalmers för att hämta en bok som jag får låna av en klasskompis. Hämtade upp den på tryckeriet och fick en trevlig pratstund med Emma som jobbar där och som också hängt med i danssvängarna. Så vi pratade lite om dans och ditt och datt.

Vi (jag och pojkvännen) var ju på nybörjarkurs i bugg igår. Och jag skäms nästan för att säga det... jag har träningsverk i skuldrorna, i anklarna i vaderna och idag har det smugit sig upp på baksidan av låret. Pojkvännen då... känner ingenting alls. Bah, tror bara han säger så när jag går och ojar mig. Hur gick det där till liksom... Fast jag känner av att jag är otränad i det benet jag bröt. Jag var jättestel i höften och får känslan av att ett av benen liksom är något kortare än det andra. Men det är väl bara att få tränat upp det igen med lite dans. Kanske ska försöka hitta några bra inläggssulor för det känns som att jag behöver stöd för hålfoten, när jag har mina platta dansskor.

För att återgå till gårdagen igen, så skulle jag lämna mössan till Tomas (äntligen!). Men han skulle först dyka upp runt 9.30 och hade inte svarat på mitt sms. Så jag satte mig i en datorsal och fyllde i kursregistreringslapparna med rätt koder osv. Så var det bara att lämna in dem också. Pratade lite med Annika och vi bestämde en preliminär tid nere på Vasaplatsen där vi skulle träffas för en catch-up-fika.

Fortfarande inget liv från Tomas... jaja, jag går väl till Studentcentrum och lämnar in lapparna. Det var lite kö och medan jag står där så trillar Uffe in. Han skulle också lämna in kursregistreringar och av en händelse hade han med sig min bok han lånat också. Tajming. Sen ringde Tomas och sa att han var på väg upp till skolan och han trillade dit så vi bestämde att gå till Bulten alla tre och ta en fika. Gött.

Sen åkte jag ner till Vasaplatsen och fann att caféet som vi bestämt hade slagits igen. Typiskt. Sen dök Annika upp och vi bestämde att vi skulle gå till TinTin istället. När vi kommer dit så blev vi lite förbryllade... de hade tydligen bytt namn. (Ingenting är sig likt om man inte är ute i svängen så ofta). Men inuti så det likadant och de verkade ha det som det alltid varit. Det blev en Toast med pesto och mozarella och en kopp kaffe.

Sen satt vi där och tjötade. Efter ett tag så tänkte jag ta påtår och vi tittade på klockan. Det hade gått tre timmar (!) sen vi kom dit. Hur gick det till? Vart tog tiden vägen? Men det var trevligt och det var alldeles för länge sedan sist. Nåväl, vi stannade kvar med påtåren en stund till. Det var skönt att bara sitt och snacka ikapp en massa skit om ditt och datt.

Sen hängde Annika med mig till Deisy Design nere på Avenyn för att köpa garn. De har introduktionspris på två av Drops nya garner och jag hade sett ut ett av dem för att sticka en sjal/halsduk/scarf... vad det nu kan kallas. Mamma hade lovat att jag skulle få garnet om jag köpte det. Så det var bara in och bestämma sig för vilken färg. Jag glömmer ju alltid av färgkoderna och färgnamnen som finns på hemsidan står inte där inne i affären. Valde till slut en vad jag tyckte var lite beigeaktig och ganska neutral färg. Trots att jag visste att det inte fanns någon som hette beige på färgkartan. När jag kom hem upptäkte jag att det var den som de kallade ljuslilagråmix. En av de färgerna som jag funderat på men hade aldrig kunnat gissa att det var den. :) 

Vi avslutade dagen med att gå till MacDonken och köpa oss ett par cheese... det hör till. :D

Även om jag inte gjort så mycket så gjorde jag trots allt ändå hunnit med ganska mycket. Det var en trevlig dag helt enkelt. Idag gick jag upp och körde David till jobbet, han skulle dricka öl på något afterworkande efteråt så att jag ska hämta honom. Jag såg igår kväll inte alls framemot att gå upp tidigt, hade ju sett framemot att få sovmorgon idag. Men visst är det inga problem. Lite taskig tajming bara, men jag kunde ju gå hem och somna om om jag ville... och det gjorde jag. Skulle bara blunda och sen slog nån mig hårt i huvudet med en träklubba. Så nu är hela dagen förstörd istället. Kommer ju bli intressant att se hur trött jag (inte) är när jag ska gå och lägga mig ikväll istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback