"Barncitat", en underbar Facebookgrupp!

Hihi... jag bara älskar citat från barn. De har så härliga tankegångar ibland, sådana som bara barn kan ha.

Här är ett exempel på det och som jag gillade skarpt:


Ingela Viola Svensson
Jag tog med mig barnbarnet ut i stallet. Hästen hade gjort sig illa och jag skulle byta bandage. Jag förklarar ingående vad jag ska göra med hästen, allt för att hon inte ska bli rädd eller tycka det är otäckt. Hon lyssnar under tystnad...när jag till slut tystnader säger hon....det är tur att du har mig Farmor så du har någon att prata med....:)


Men den bästa var nog den här...:

Maria Pellborn Hanna 4 år roffar allt i "godisskåpet" då mamma kommer på henne... Hanna säger; Godiset ropade på mig så jag skulle gömma det i ett annat skåp.

Hihi... måste erkänna att jag tänker sno och använda detta citat mycket och ofta! =)


I söndags var vi ute på en liten bilutflykt och svängde förbi gamla U.S. Icecream i industriområde vid Tynnered. Mycket glass för pengarna och som vanligt är man ju inte måttlig när man beställer. Vi tog var sin tre kulors glass i hembakt rån. Men tänkte inte på att en kula innebar i princip tre (!) normala kulor när expediten fyllde upp rånet. Det blev helt enkelt mycket glass.

Strax efter oss kommer det in en pappa med två barn, en kille och en tjej. (Tjejen verkar vara till låns). Vi som sitter och har fullt upp med att mumsa på våra glassar, kan inte motstå att tjuvlyssna lite på dem.

Medan även pappan och barnen sitter och mumsar på sina glassar, så kommer det in en herre som beställer två glassar och de är rejält stora. Sen går han ut ur affären med dessa, och följade dialog uppstår:

Killen: - Oj, vilka stora glassar han fick! Men varför hade han två?
Pappan: - Ja, han kanske hade en fru ute i bilen som han skulle ge den ena till.
Tjejen: - Då blir hon nog inte så glad när hon tycker att han har tagit för mycket...!

Hihihi... jag minns hur man i bamba alltjämt fick höra att man inte skulle ta mer än man orkade äta upp, med den ständiga förmaningen att "det är bättre att du hämtar två gånger istället". Med detta i minnet och det kvävda fnisset från nyss berättade dialog, så vågade man inte annat än att tryckta ner hela glassen i magen... med rån och allt. Men jag kan lova att jag var mätt för resten av dagen sen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback