Juni = sommar!?

Tiden bara rusar iväg. Kalendern säger 2 juni idag och då är man alltså inne i sommarmånaderna. Ska väl egentligen inte klaga på vädret, det är soligt och fint... men det blåser. Och det är inga varma vindar direkt. Men med tanke på att vintern var så utdragen och att våren bara sprangs över, så får man väl stå ut med att det är lite småkyligt. Det är ju som sagt ändå fint väder, så då ska man väl inte klaga.

Tentorna är över för denna gång, den sista var ingen rolig. Får väl se vad man lyckas skrapa ihop poängmässigt. Men jag förväntar mig inga höjdarresultat. Därmed är det väl egentligen sommarlov nu. Men det finns alltid saker att göra. Jag har en inlämningsuppgift som borde tas tag i. Sen har jag en annan deluppgift som jag aldrig blivit godkänd i från en distanskurs, som jag hela tiden har nedprioreterat. Borde helt enkelt ta tag i dem och få dem avklarade.

I övrigt sitter jag och slipar på CV & brev och letar efter diverse jobb att söka. Har faktiskt hittat några som verkar intressanta. Dessutom har jag redan skickat en ansökan på ett jobb som verkar väldigt intressant, så jag hoppas och hoppas och håller tummarna att jag kommer vidare i processen.

Igår fick jag experthjälp av David för att snygga till CV't och brevet. Jag måste erkänna att jag först var lite rädd för att låta det falla under den stora granskningsluppen. Jag minns ju hur jag slet med att få ihop det första gången. Men det var inte så farligt. Dels så de ändringar som David föreslog förstod jag mycket väl och dels så  kände jag att vi kanske uttrycker oss på ett noglunda likande sätt så det känns fortfarande som att det är "mitt". Det blev en del uträtande av frågetecken som jag själv haft och varit osäker på. Och de förslag som jag fick kändes väldigt naturliga. Det blir nog grymt till slut.

Nu i helgen ska vi på bröllop. Det är en kompis till David som ska gifta sig med sin tjej. Jag har bara träffat dem över ett par öl på en afterwork, men de verkar väldigt trevliga. Det ska bli kul att gå på bröllop igen. Det var ju ett tag sedan senast. Denna gång bär det dessutom av upp till Dalarna när bröllopet ska firas. Med övernattning två nätter på Stadshotellet i Säter, så kommer det bli som en liten lillsemester dessutom. Ska bli riktigt mysigt, en annan är ju inte så världsvan och bortskämd med hotellnätter som vissa andra. Så för mig är det lyx. Härligt att bara kunna knata ner till frukosten och ta för sig av vad man känner för.

Men så är det ju det där med bröllopspresent också... vi har funderat och funderat på vad vi ska hitta på. Men det får nog bli så tråkigt som att ta något ur deras önskelista på Bröllopstorget. Så mina planer är att jag under morgondagen ska göra en sammanslagning av en massa ärenden och försöka hitta en lämplig present. I övrigt tänkte jag ta en fika med Annika, det var alldeles för länge sen. Det blir lite lätt kaotiskt när man tentapluggar och ständigt känner att "man borde plugga", och sen få ihop det med andras personliga scheman. Inte en helt lätt kombination. Jag har dessutom lovat att titta förbi John en sväng och ta en fika i hans tentapluggande.

Men nu blir det sen lunch. Sen har ju dansen dragit igång på Polketten igen... ikväll blir det dans till Arvingarna! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback