Svagt argument och starkt sinne... eller var det tvärtom??!? =)

Jag är en riktigt usel människa! Jag har lyckats vända på dygnet rejält. Kommer inte i säng, fastnar i diverse tv-såpor samtidigt som jag pysslar med Facebook-spel.

Jag hade ju sagt att jag skulle gå till skolan idag, men jag snoozade gött och vaknade inte förrän kl. 11.30. Hmm... jag skulle gå upp, äta frukost, packa väskan med mera. Sen kan man ju inte vara säker på att man kan åka med första vagnen som kommer, det tar tid att ta sig upp till Elektro... Sen hade jag ju tvättid kl.18.00 och samma visa fast i omvänd ordning när det var dags att ta sig hem igen. Ja, inte äta frukost då... men ni förstår.

Så efter en liten överläggning med mig själv, så tog jag beslutet att det var lika bra att stanna hemma istället för att åka in till skolan för så kort tid. Ja, det var ett svagt argument, jag vet! Men inte mindre så blev det så.

Men i morgon har jag inte något som jag måste hem till, så då blir det väl kanske lite lättare att komma iväg även om det skulle råka bli lite sent.

Det börjar dra ihop sig... på fredag ska jag till Ortopeden och kolla hur det står till med läkningen. Frågorna  som hoppar sig här just nu rör sig kring den där långa skruven i benet. Kommer de att ta bort den? Är det bra eller dåligt? Ska jag behöva stå på mig i något beslut? Vad innebär en borttagning av skruven... kommer det bli operation igen? Hur kommer det påverka rörlighet och ont i framtiden, vare sig med eller utan skruv?

Jag fick tipset av Maria att Googla lite på det idag, så det har jag roat mig med. Tänk vad man kan hitta på nätet. Lyckades hitta någon informationssida för läkare och sjuksköterskor, där man hade beskrivit hela processen från ambulans till eftervård vid just olika sorters fotledsfrakturer (som jag fått lära mig idag att det heter, det som jag råkat ut för). Kände igen vartenda steg i processen som jag varit med om hittills. Känns ju bra, då har de i alla fall gjort rätt. =) Men det där om skruven och information om den uteblev. Jaja, jag får väl veta på fredag om inte annat.

Maria hittade en länk till en persons hemsida, med röntgenbilder från hans fotledsoperation. Det visar sig att bilden efter operation är ganska så på pricken lik den ena av de två bilder jag fått med mig hem. Så det motiverar mig att få tummen ur att scanna in mina bilder så att jag kan lägga upp dem här. Tyvärr så har jag ju inte fått med mig någon bild från röntgen innan operationen. Så det blir ingen före-och efterbild.

Men det är så omständigt att flytta datorn till scannern och få det gjort bara.... det blir inte idag för nu är det snart läggdags. Men ska se om jag kan få gjort det när jag kommer hem i morgon, för i morgon ska det bära av till skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback