Man ska inte ropa hej...

...innan gipset står i fastun på andra sida ån?! Eller hur var det nu??

Har precis fått smolk i dagens glädjebägare. Stannade hemma för att avvakta dagens skörd av snigelpost. Jag väntar ju fortfarande på den där kallelsen till röntgentid innan nästa veckas läkarbesök.

Schmaadank lät det i brevinkastet, men inget brev från Västra Götalandregionen idag heller. Så nu bestämde jag mig att jag ringer upp och kollar, så att jag inte har förirrats bort i administrationens djungel. Var beredd på en lång telefonkö, men kom i princip fram direkt. Jag frågade om min undran över kallelse till röntgen, men fick först svaret att det sköter de separat. Men sen var hon lite vänligare och tittade igenom det hela. Vad hon kunde se så stod det inget om att jag skulle till röntgen innan, så det är nu inte helt säkert längre. (Konstigt tycker jag... men vi får väl se vad som händer framöver.) Men sen så sa hon att det bara stod att jag skulle till läkaren den 13 oktober. "Vänta lite nu, vad sa du för datum, sa du??" undrade jag skeptiskt med öronen på spets. "Jaha..., näe det verkar inte heller ha skickats ut" svarar hon då, nästan lite för sig själv. "Jo, du har tid hos läkaren den 13 oktober klockan 13.00, så din tid har blivit ändrad."

Det verkade dessutom väldigt oklart om när jag skulle fått detta besked om jag inte hade ringt. Men men, nu vet jag ju i alla fall. Sitter nu i skrivande stund och undrar om hon kollade på rätt person, men jag uppgav ju mitt personnummer... Hmm, mystiskt var det i alla fall.

Dessutom så vet jag inte riktigt vad det här innbär nu. Jag blev ju så ställd att jag inte kom mig för att fråga. Men förmodligen så har jag väl gipset ytterligare en vecka, eller?!! Får avvakta och se om det kommer nya kallelser eller inte. Sen får jag väl ringa och fråga igen, vad det är som gäller med gipsets av eller på.

Men nu räknar jag med att det blir förlängd gipstid och därmed har jag också ändrat nedräkningen till den nya läkartiden.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback