Ölen slank ner och bussen försvann...

Idag skiner solen och det är riktigt fint höstväder. Egentligen vill jag bara ut och strosa någonstans där det är träd i alla höstens underbara färger. Ladda ryggsäcken med en termos och bara gå och insupa den fuktiga luften och bli träffad av solens kämpande strålar.

Men det får bli en annan dag. Sen som vanligt är jag och är på väg att ta mig till skolan. Har letat upp ett par stipender att söka. En lämnade jag in igår och en håller jag på att samla in diverse uppgifter för, den ska lämnas in senast nästa vecka. Sen kom jag på att jag sökte ett i våras som det inte är helt säkert att jag är behörig för att få, men det ska delas ut den 22 oktober. Det är ju jättesnart, så det ska bli spännande att se vad det blir av det. Håll tummarna.

Gårdagens häfv gick hyfsat. Det var ju som sagt ett tag sedan man häfvde senast. Än så länge är jag lite förvirrad över vilken slutlig placering jag fick i "damklassen". Men rent praktiskt kom jag på en tredje plats. Sen var det en som egentligen var utom tävlan. Allt drog ut på tiden och jag var tvungen att gå för att hinna med sista bussen, så jag får väl se vad det blev för diplom tillslut senare. Men ett diplom till i samlingen blev det! =)

Sen hände något som inte ingick i mina planer. Jag kommer ut och har koll på tidtabellen via wapsidan. Helt plötsligt försvinner sista 16-bussen från listan. Konstigt! Kommer fram till hållplatsen och där står två förvirrade människor som precis upplevt samma sak fast på tidstavlan i hållplatskuren. Vi väntar ett tag till och börjar prata med varandra. När vi inser att bussen inte tänker komma, så var det bara att knata ner till Vasaplatsen och vänta på en nattvagn hem därifrån. Suck, det blev alltså en nattlig vandring, till att betala nattaxa när jag egentligen inte hade behövt betala något alls eftersom jag har 16-kortet, och hemma bra mycket senare än jag räknat med.

Så jag skyller allt på "Värsttragik" på att jag är slö och sen idag! =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback