Knölarnas återkomst

...host, snuv och snurvel. Här har man åkt på en förkylning. Okej, jag ska inte klaga har klarat mig länge nu. Men är då själva #¤%&/ att när man är ute och dansar lite och har tentor i antågande, då ska man minsann åka på en förkylning. Men som oftast när jag blir vanligt förkyld så är det en sådan där racingvariant, en 3-dagars. Och idag är det den tredje dagen och det är bara lite kvar.

Det positiva i det hela är att foten har fått vila i två dagar, eftersom jag mestadels legat nerbäddad och sovit bort febern. Så idag såg foten nästan helt normal ut, i tjockleken alltså. Och titta vad som börjar komma tillbaka... mina fotknölar. Det var nog mest det som gjorde att den såg normal ut. Det känns som ett lovande tecken i alla fall. Ett annat gott tecken är att jag var på fridans i måndags och trots att det blev lite mer dans än jag räknat med, så var det inte mycket till träningsverk efteråt.

Jag har fått tid till dagsoperation, dvs. att de ska ta bort den långa ställskruven nu. Om allt går enligt planerna så ska detta ske den 5 oktober. Ska bli spännande, dels att återigen få göra "studiebesök" i operationsalen. Men också att se hur det kommer att fortlöpa med foten. Jag har fortfarande inte kännt någon större utveckling i rörligheten i att vinkla foten uppåt, så det kan mycket väl vara skruven som förhindrar det.

Tentavecka var det nu också ja. Sitter och tragglar flervariabelanalys... igen. Ja, jösses, det känns som att den kommer förfölja mig den här hemska tentan. Usch, den är hemsk! Det känns som att när man har tagit sig igenom och förstått ett par uppgifter och börjat på nya så har man redan glömt de första igen.

Håll tummarna för mig, lördag är det tentadags... men nu är det hög tid att återgå  till skrivbordet och återigen kämpa med fler uppgifter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback