Tänkvärt!

Jag tittade på Kattis & Company häromdagen och Eva Röse nämde ett citat som fastnade. Jag var bara tvungen att googla på det.

"Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta."

Det är tydligen Tomas Tranströmer, en svensk poet är upphovsmannen till detta. Konstigt att jag inte ens kände igen namnet, när Wikipedia säger att han är en av Sveriges mest kända och översatta poeter. Borde man inte ha hört talas om honom i skolan då? Eller har det försvunnit in längts bak i hjärnbalken??

Nu när jag ändå läste på lite om honom så hittade jag fler citat, och här är ett till som jag fastnade för.

"Två sanningar närmar sig varann, en kommer inifrån, en kommer utifrån och där de möts har man en chans att få se sig själv."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback