Gott & Blandat-dag

Idag har varit en sådan där dag som allt möjligt har hänt.

Först var det föreläsning och idag hade han ett quiz... döm om min förvåning om jag inte lyckades resonera mig fram till att bara ha två fel. Ja alltså jag resonerade mig fram till mina svar så att det gav ett resultat med endast två fel, inte så att jag lyckades vända mitt resultat till att bli bättre än vad det var.  (Enda chansningarna jag gjorde var på de tre sista alternativen, och två av dem blev fel och ett blev rätt). Så lite stolt är jag ändå, det var ju inte helt taget ur luften denna gång. Alla medgångar i kursen är goda ting, det finns alldeles för mycket motgångar. Som till exempel detta "#¤%&/:ans datorprogram som man ska rita upp problemet i för en inlämningsuppgift. Jag har åter igen ödslat ett par timmar på att blippa och bloppa med det utan att få det som jag vill. Vad värre är, är just den faktorn att jag inte vet om jag gör fel eller faktiskt har gjort något rätt. Hmm... jag är förbryllad och idag kastade jag in handduken och slängde ut en hjälpförfrågan mot en muta av fika. Kanske löser det sig under morgondagen... annars vette sjutton!

Under lunchen var det dags för ett intressant lunchföredrag som hölls av en nyvunnen bekantskap. Kul att höra lite vad man faktiskt kan göra som ingenjör efter ett antal år på Chalmers. Efteråt blev det en väldigt trevlig lunch innan det var dags för föredragshållaren och hans kollega att åka tillbaka till jobbet, och själv skulle man ta tag i puggandet igen. Det var ett jättetrevligt avbrott i de vardagliga sysslorna.

På vägen till lunchfördraget sprang jag på en av våra mest älskade mattelärare. Han är lite av en sort för sig kan man väl snällt uttrycka det, men han är en sån underbar person. Jag hejade lite försiktigt, i rädslan att få den vanliga frågan "Jamen tjena, går du kvar här än!" (Den säger han typ till alla så fort man inte har honom i någon kurs längre efter 2:an). Nästa klassiska kommentar är ju att han frågar "hur är det med han, han som jag gillar..." (och syftar på min föredetta). Den kommer varje gång han ser mig... vilket blir en ganska lustig följdreaktion ändå. =)

Efter att ha tillämpat hela ordförrådet av fula ord över datorprogramet och inlämningsuppgiften, lämnade jag datorsalen och gick och köpte mig en stor kopp kaffe och lite mörk choklad. Inget piggar upp en som starkt kaffe och lite sött därtill. Sen började jag plugga lite försiktigt genom att skriva ner några sammanfattningar av kursen så här långt. Fick ett litet trevligt avbrott med sällskap av Tomas som tog sig en matpaus. När han skulle hem, tänkte jag att jag lika gärna kunde åka hem och plugga där istället och gjorde honom sällskap ner till hållplatsen.

Pluggandet... jo, det har det inte blivit något av... Vad hade ni väntat er??! Skulle ju bara kolla lite ditt och datt på nätet när jag kommit hem. blev avbruten av en dörrförsäljare och hade sen efter det en lång diskussion om H1N1-influensan och dess vaccination. (Är det bara jag som känner att man håller på att vrängas ut och in av huvudbry i denna fråga?)

Nu däremot (!) ämnar jag sätta mig vid kökbordet, slå upp mina böcker och faktiskt vara effektiv i en timme eller två. Sen får det bli ett nytt test av kuddkombination inatt. Vaknade ju givetvis med lika stel nacke, om inte värre, imorse igen. Vet inte riktigt hur jag ska få bukt med det här, men det löser väl sig så småningom för hoppningsvis.

Mot elfälten och vidare...  =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback