Nu är det sommar!!!

Nja, inte riktigt än tänker du kanske nu. Inga varma sommarnätter, har inte hunnit få någon solbränna än, semestern har inte börjat,  skolan har ju inte ens slutat.

Näe, men igår var jag på Polketten och dansade till Scotts. Polkettenpremiär för i år för min del. Som själv klart avslutades med att jag och Annika hänge en stund och tjôta med en kompis som skulle med en vagn på Korsvägen, och sen traskade upp till Avenyn och eniga tyckte att denna premiärkväll måste firas med en cheeseburgare på McDonald's för att göra den total. För att strax därpå möta upp några andra dansvänner som smitit före upp till nattcafé för mat och gött tjôt.

Jag var först lite motsträvig (Du!? När det gäller dans!?, tänker nog de flesta nu.) Men ja, det var Scotts som skulle spela på Polketten och det kändes som att det skulle vara fullt med fjortisar som ville dregla på Snygg-Henke och att eftersom det bara varit dans där två gånger tidigare i år och folk är långlediga i helgen, så var det nog många som ville gå dit. Dessutom är det ju tentaplugg som gäller nu och framåt. Men Annika lyckades övertyga mig, så jag kom i alla fall dit en sväng.

Åh, så fort man bara klev innanför grindarna till Liseberg, så kom alla minnen rusandes emot en! Nästan småspringades skyndade jag mig bort till Polketten och såg att det var som jag gissat... mycket folk. Men jag trodde faktiskt att det skulle vara mer folk än vad det var. Kanske hade det överhängade regnet skrämt bort några. Jag letar efter lite bekanta ansikten men antar att de är uppe och dansar. Så jag ställer mig och tittar en stund. Oj, där var ju den och den som man inte sett sen förra året. Det var ju givitvis många av de som man träffat under vinterhalvåret också. Men det var kul att se så många man nästan glömt bort. Eller en var det väl kul, medan andra var det väl mindre kul att bli påmind om.

Många Diggare var där också, det var kul. Man kan ju hoppas att trenden fortsätter. Men något säger mig att det inte kommer vara så. Men det var kul att "Lilla farbrorn" och "Lilla farbrorns bror" var där. Annika blev uppbjuden av "Lilla farbrorn" och fick sig en tillsägelse att "vad är det för dumheter att vara med hos Digg. Du får komma tillbaka nu till höst!" Haha... "Där ser du", sa jag sen när hon berättade det. "Han har ju saknat dig! Han frågar alltid efter dig!"

Ja, nu är alltså sommarn igång. Hela helgen är det danshelg på Liseberg. Men nu är det tre dagar med dansband på Stora Scenen och de lär ju ha byggt ett dansgolv för oss danssugna också. Ikväll är det Streaplers, som firar 50 år på scenen. Imorgon är det Date och Face-84 som delar scenen och slutligen på lördag är det Wizex och Titanix. Det kommer bli kalas! En tjejkompis i skolan har sagt att hon vill ha sällskap ner och dansa nån timme som avslutning på dagens tentapluggande... tycker jag låter som en sund idé. Även om jag sa: -"Vara där en timme... det finns inte i min värld. Det skulle vara om jag kommer dit en timme innan de slutar spela!"

Så, så får det bli. Plugga flitigt på dagarna och sen ner och dansa sig trött och koppla av en stund!

Kommentarer
Postat av: Annikan

Det var en mysig kväll, med mer dans än jag hade förväntat mig. Självklart måste det bli cheesburgare efteråt, ett måste ju :).



Nattcafe är inte heller helt fel (beror iofs vilka som är med, men det gick ju bra ändå :)).



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback