Söndag...

Söndag kväll, en ny vecka närmar sig med stormsteg. För ovanlighetens skull så känns det inte så farligt. Det är ju "bara" läsvecka två som är på ingång.

Men... det är lugnet före stormen. Nu är det två läsveckor (läsvecka 2 och 3) som följer, därefter är det en veckas påsklov strax följt av en omtentavecka. Så som ni kanske förstår, så det där med påsklov är inte så lyxigt som det låter. Det blir med andra ord en vecka med hårdplugg inför stundande omtentor. I mitt fall så blir det nog till att försöka sig på tre stycken och därmed är det också dags att börja ta tag i dem. Så imorgon är det dags att börja plocka fram tentakitten och börja bita i det.

Idag har jag varit duktig och skickat in min sommarjobbsansökan till mitt förstahands val. Fick pilla lite med att ordna om ansökningen så att det passar jobb som jag nu söker. Sen ska det väl inte behövas ändras om så mycket för andra jobb som ska sökas. Ska bara hitta dem också... =)

Jag börjar nästan tro att jag fått "dans-syner". De senaste veckorna har jag sprungit på dansfolk lite här och där. En som jag bara sett ute på dansställena dök upp på pizzerian vid skolan (det visar sig att han också pluggar på Chalmers), en av de unga killarna från DIGG stod och väntade på samma buss som mig en morgon och sen idag håller jag på att springa in i kille som jag också egentligen bara ser ute på dansställena, precis när jag skulle gå och handla. Har jag sådan dansabstinens eller har jag helt enkelt bara lärt känna fler folk... =)

Annars kan jag inte säga annat än att jag är nöjd med helgen. Grym danskväll i fredags. En slö lördag som mest bestod i att titta ikapp diverse tv-program på SVT som jag missat under två-tre veckor, som Merlin, Så ska det låta, Mästarnas mästare. Idag blev det lite städning, årets första (snabb-)fika på balkongen i vårsolen, jobbansökan... och nu sitter man här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback