Bombhot, våfflor och spåneri...

Gårdagen var full av spänning. Det började med att det var kaos på min hållplats när jag kom ut på morgonen och skulle ta mig till skolan. Det visade sig att på grund av en misstänkt bomb vid Frölunda Torg så vände vagnarna på min hållplats. Jag och flera med mig hoppade på den vagn som stod först i kön med förhoppning om att den snart skulle rulla iväg. Men det ropades ut att vi skulle gå av och vänta på en annan vagn, efter en stunds förvirring så kom en spårvägsanställd och sa att vi skulle hoppa på den vagnen iallafall. En samling morgontrötta och irriterade människor gjorde väl inte direkt stämninge till en såndär härlig stund på jorden. Men vagnen rullade och jag kom till slut till skolan, om än några minuter sen in på lektionen.



Senare på dagen var det dags för TGE´s årliga våffelkväll i Kajsabaren. Många våfflor blev det. De sålde en bra bit över 400 stycken och jag bidrog med 4. =) Sen fick det även bli en mat i form av "Flygande Jakob - utan curry, banan, ananas och nötter - fast med svamp".  =)

Jag har fått ett förslag från en kompis om att tillsammans med honom vara toastmaster på en finsittning. Haha... jahapp, då ska man prova på det då. Jaja...det ska väl gå det med. Har ju velat prova på det någongång men inte på vilken sittning som helst, och nu verkar det vara ett bra tillfälle. Så igår satt vi och spånade fram och tillbaka på diverse teman som man kunde hitta på... och det blir nog bra. Vi har kommit på ett tema och har börjat fila lite på det... ska bli riktigt spännande. Om vi lyckas få fram det som vi tänker oss, så är det en riktigt bra idé.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Igår, samtidigt som man glodde på hockeyn, mumsade man i sig lite våfflor. Blev också 4 st. Sedan var grädden slut :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback