Trevlig midsommar!

Nu drar jag västerut...eller ja, nu och nu.. men i morgon bitti... och västerut = Norge!
Ska bli kul att träffa förra årets midsommargäng igen fast nu på ny ort.

Har haft fullt upp i veckan... så jag har inte hunnit blogga ens.
Så här kommer snabbgenomgången:

Måndag: Ägnade förmiddagen åt att sitta på balkongen och sola lite, samtidigt som jag började plugga lite smått (läsa i en kursbok) Sen ner till Polketten och dansa på Lenas buggkurs.

Tisdag: Låg på balkongen och pluggade idag igen och försökte sola ryggen lite... somnade och brännde mig ganska rejält... Hängde med buggkillarna ut på en mycket trevlig båttur i skärgården. Det var en helgalen kväll som slutade med att två av killarna borde köpa sig en lott. Den ena hade glömt att lösa parkeringsbiljett, men klarade sig utan böter. Den andra testade båtens maxfart och drog ner hastigheten en bit innanför där det är 8 eller 12 knop (vi låg i 36 knop)... vad möter vi om inte en polisbåt som är ute och patrullerar. Vi vinkar glatt till dem och de verkar vända och håller koll på oss, men sen lämnar de oss i fred när vi puttrar så sakteliga in i hamnen... alltså inga påföljder där heller. Puh!

Onsdag: Uppe med tuppen. John hade hotat med att vara i stan klockan 8, så jag tänkte att det var bäst att vara klar då. Sen hämtade han upp mig och vi tog en sväng till Botaniska trägården för en liten fotoexkursion tillsammans med ytterligare en kompis. Båda är grymt fotointresserade och hade med sig sina systemkameror. Jag lattjade lite med min mobil och utöver att en del av bilderna blev lite överexponerade så blev det hyfsade. Hem och göra sig i ordning för en polkettenkväll med ingen mindre än Sven-Gunnars. En helt galen och rolig kväll blev det också. Det var inget höjdarband, men det var så töntigt så det blev kul. Haha... med låga förväntar och lite stollighet, kan man göra vilken kväll som helst till en riktigt rolig kväll.

Torsdag: Uppe igen i ottan. Förmiddagen under tidspress. Först tvätta en omgång, sen till skolan för att hämta studieintyg och lämna in kursval. Hem och kopiera. Hade kommit överens att hitta på nåt med Annikan. Eventuellt en fika med hon och fröken K och Vov på min balkong. Det hade regnat hela morgonen och det blåste nu.. men var klart igen. Fröken K hade andra planer, men Annikan kom bort på en fika och hjälpte mig att vidimera mina betygspapper... Tada... så var en stipendieansökan ivägskickad också. Kanon... tror inte att jag är behörig till det, men man kan ju alltid söka. Sen resten av dagen har gått åt till att packa lite pö om pö inför morgondagen.

Och nu är klockan otäckt mycket... borde sova för länge, länge sen. Men var gör man inte för bloggandet...
... men nu har jag inte mycket mer att säga. Så det blir hopp i säng och sova sju kvart i timmen.

Imorgon är det midsommarafton och det ska bli sill och nubbe och grill och allt annat som hör därtill...
... och så var det sju pojkar under kudden också... eller blommor menar jag! ;)


Trevlig midsommar!

Kommentarer
Postat av: K

Har du slutat blogga? :'(

2009-09-03 @ 17:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback