En stor kopp ganska starkt kaffe... Lång!

Igår hade jag och min kompis John bestämt träff på Valand kl. 10.00 för att ta en fika på stan.

Men först bar det av till Coop och hälsa på Annikan... och passa på att köpa billig sill. Fick lära mig hur de där nya datorkassorna funkade...hehe... en hel vetenskap. Och hur mycket jag än vet att det måste finnas... så tycker jag inte om det det där bloppljudet. Blippljudet är okej... men blopp... usch ! =)

Under tiden i affären så kom vi på att vi kunde köpa med oss kaffe och sätta oss ute någonstans. Efter ett himla velande och "det får du bestämma" så kom John på den eminenta idén att vi skulle gå till Maurice när vi ändå var i närheten. Vi gick in och frågade om de även hade take-away... och det hade de! Tjoho... sen skulle man bestämma sig för vad man ville ha för kaffe. Inte helt lätt. När vi till slut båda bestämde oss för "en stor kopp ganska starkt kaffe", så fick vi frågan "ska den vara lång... alltså fullkopp eller som espresso?" Haha... lång fick det bli för min del.

Sen gick vi och satte oss på Lejontrappan... underbar plats mitt i centrala Göteborg. Skönt att bara sitta och sippa på gott kaffe och mumsa smaskig lyxchoklad som John köpt.

När John sen skulle åka vidare så tänkte jag göra ett besök på Stadsbiblioteket. Hade tänkt att låna en bok i diskret matematik som jag sett skulle finnas där. Har tänkt att skriva den tentan i augusti, eller om det blir i oktober vi får se.

När jag väl var där och hade hittat min bok och ytterligare en mattebok som hade MATLAB instruktioner (tänkte att den kanske kunde vara bra att läsa) så gick jag och strosade lite på avdelningen för att jag ville få hjälp av bibliotekarien som var strängt upptagen i telefon hela tiden.

Så hel plötsligt ser jag att det har ju tv-spel för utlåning. Hade läst om detta men på något annat bibliotek i länet, så jag trodde inte de hade det här också. Hittade två SingStar-spel, stod och lurade lite på hur man skulle få tag i mikrofoner... typiskt att det inte fanns något Buzz-spel eller dansmatte-spel. Men så ser jag en lapp på framsidan av det ena fodralet: "2 mikrofoner och 1 usb-adapter ingår i lånet". Yippie... nu var det ingen tvekan längre. När jag sen gick för att låna dem så frågade jag hur lång lånetid det var på dessa, eftersom jag vet att det bara är några dagar när man lånar filmer. Men näedå, det var tre veckors låntid som på vanligt även på tv-spelen!

Sen bar det hemmåt, började att damma lite (skulle egentligen städa) men sen kunde jag inte hålla mig... var ju tvungen att koppla in och se om SingStar'et fungerade som det skulle. Hihi... så här satt jag ett par timmar och skrålade för mig själv.

Sill och potatis blev det till middag, billigt och bra. Men saknade tillbehören...dill, gräddfil, gräslök...och jordgubbar! =) Sådan lyx får jag tåla mig med ett tag till.

Efter en sådan händelserik dag så slocknade jag som en slagen hjältinna i soffan och vaknade inte till förrän strax efter tolvslaget... sen var det kört. Tittade på än det ena efter det andra tv-programmet och lyckades till slut somna strax innan 4-tiden.

Så det blev sovmorgon idag... men nu jäklar ska det städas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback