Att jag alltid ska ha näsan framme...

Nu har jag sommarlov!!! Äntligen, fast man ligger ju en vecka efter i och med att jag skrev den extra insatta tentan i Flervariabelanalys. Den gick inte speciellt bra, så jag vet inte om det var värt det. Eller jo, det var ju faktiskt. Det var värt en chans och repetionsförläsningen var guld värd. Synd bara att vi (som vanligt) inte hann med de svåra bitarna. Men, men... så blir det alltid och man får vara glad för det lilla.

Sommarlovet började bittert kl.12.30 i fredags då jag surt gick ut från tentasalen... ringde Annikan... jag vill göra nåt... bjuder du på en fika? Jo, det gjorde hon... fast hon lät lite skeptisk när hon hörde mitt underbara humör. Men jag hann att kyla av mig en del innan jag kom fram. Skulle hämta post på det aviga stället där man aldrig annars går förbi, sen när jag hoppade av vid Olskrokstorget så gick jag in på Pressbyrån och bytte in min Tia-lott, gick och strosade kring affären med den fina lila klänningen och passade på att titta in på Klädlagret... oj, vilken guldgruva... ett Ullared i miniatyr. Synd att man inte hade några pengar att shoppa loss för!  =)

Kaffet smakade gott och sällskapet var ännu bättre. Det var skönt att bara sitta där och vara, klappa katten lite och prata om dans. För till kvällen skulle det bli av och denna gången skulle Annikan med. Dessutom skulle en klasskompis från E-tuna komma ner och hälsa på och hänga med hon också.

Det blev en lyckad och galen kväll på Polketten. Som alltid på fredagar tänkte jag säga. Fast jag tappade faktiskt tålamodet när en kille bjöd upp mig och mer eller mindre drog in mig i folkmyllret (det var mycket folk och trångt på dansgolvet) och sen kan han inte dansa. "Dansar du bugg?" "Jaa..." svarade jag tveksamt och undrade vad annars, "vad dansar du?" "Tja, nån blandning mellan bugg och salsa...lite som jag hittar på" Okej, där började jag tappa tålamodet. När han sen, efter att ha märkt att det blir inget vettigt av det... vi krockar hejvilt in i andra par som blänger skarpt på oss och skakar på huvudet. "Lär mig snabbkursen i bugg!" "VA, näe... det kan jag inte!" "Jooo, kom igen nu..." "Näe, alltså ärligt talat ... jag KAN inte lära ut!!" Borta var mitt tålamod men jag hejade mig i alla fall från det jag var vippen på att säga och tror inte att jag tänkte det högt "du får väl gå kurs som alla andra". Jag tackar för mig efter den dansen och går raskt mot utgången och hör ett "jag försökte i alla fall". Jo, det gjorde han väl, men var han tvungen att försöka med mig? =)

Sen mötte jag Kristine som var där på fem-kamp, som ändrades till två-kamp men slutade som fyr-kamp, med Konsumgänget. Det var kul och skönt med ett litet avbrott från galenskaperna på dansgolvet.

Lördagen var det kalas hos Fröken K. En riktigt kändisfest, det var jättetrevligt. Annikan var Tingeling (som i låten, alltså hon som han sjunger om!) =) Själv fluffade jag till håret lite, tog min nya klänning och försökte likna Miss Li. Det var det enda jag kom på som var någorlunda enkelt och inte behövdes införskaffas något nytt till. Fram på småtimmarna var det några som blev danssugna (jag avsäger mig allt om det, tillika att det var inte jag som drog igång dansbandsmusiken!!!) så vi drog in åt stan. En kompis till mig och Annikan var ute och vi fick hämta ut honom från Dancing Dingo eftersom de ändå skulle stänga precis. Vi provade på att gå till Parken, fast det var väl inget riktigt höjdarställe. "Ska du till Parken? Då följer jag med!! Det kanske finns pumor där..."*

Söndagen blev slö och slapp... skulle gått ner till Liseberg för att testa på salsa... men orkade inte. Det blev en soffliggardag och njuta av sommarlov och ledighet.

Igår var det återigen buggkurs på Polketten. Jag och Annikan bestämde att vi skulle vara där vid 18 och spana om våra nybörjare var där. Packade med var sin termos för att sitta och softa medans den första timmen gick. Min enda stackare som jag drog med förra gången dök inte upp. Så jag ger upp hoppet för i år. Nu orkar jag inte tjata längre... får börja med omvänd psykologi istället. Att killar kan vara så tvära... =)

Det var mycket folk på nybörjarkursen... sen strömmade det till ännu mer när fortsättningskursen började. Det var knôkat på dansgolvet och stundtals inte så vidare roligt när man fick knuffar hit och dit, och att man själv knuffade in i folk här och var. Och till slut small det igen... en armbåge rätt över näsan...  Denna gång var det "bara" näsan, så det gick ganska bra.. men ont gjorde det lik förbannat. Får införskaffa nässkydd snart. Det var i alla fall bara att dansa vidare och se glad ut. Denna gång var det faktiskt inte min danspartners fel och han brydde sig i alla fall om att fråga mig förskräckt hur det gick. Tanten med armbågen bad också så mycket om ursäkt... men fortsatte glatt att dansa vidare med armbågarna i högsta hugg.

Något senare dansade jag med en favorit som är grym och som inte gärna dansar när det börjar likna slagfält på dansgolvet. Han kommenterar att det är trångt på golvet idag och jag berättar jag redan fått en armbåge över näsan, men skojade och sa att "fast jag får väl skylla mig själv när jag lägger näsan i blöt." "Ajajaj, du som har en sån söt liten näsa...den behöver du väl inte försöka få att bli större!" Hihi... tack vilken gullig kommentar... den kan jag leva gött på ett tag!!

Sen vill jag passa på att gratta världens bästa Annikan på födelsedagen idag!

Hipp, hipp, hipp! Hurra, hurra, hurraaa!! Annika, Annika, Annika!!!



Kommentarer
Postat av: Annikan

Hi hi tack!

Du är för söt du :)

Tack, världens bästa Christina/Stina/Maggan



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback