Snabbvisit i Kortedala

Hehe...igår så kombinerade jag nytta med nöje. Hade lyckats deala till mig att åka och hämta dansmattan jag köpte på Tradera för att slippa fraktkostnaden. Men nu var det så att de ville att jag skulle ta mig till Kortedala i så fall.

Jaja, där har jag ju inte varit, så det kan väl bli en upplevelse. Hade fått besked att jag kunde ringa hennes pojkvän efter kl.12.00 så skulle han möta mig någonstans vid torget. Strax innan 15 ringde jag och hörde om det gick bra att komma och hämta den. Vi bestämde vilken vagn jag skulle ta och när jag då skulle vara framme. Ojdå, det blev visst lite stressigt. Jag skulle ju ta ut en 100-lapp innan också, så att jag hade jämna pengar. Rusar ner till Bankomaten i kårhuset... gott om tid. Börjar sen gå mot vagnen och när jag nästan är vid hållplatsen ser jag att 7:an kommer... Va!? Den skulle ju inte komma än. Spurtar bort och hinner precis på vagnen. Vad skönt, det gör ju inget om man skulle bli lite tidig.

Hade varit smart nog att ta med mig mitt kurskompendie i Mikroelektronik, så jag kunde ju sitta där och läsa i godan ro. När vi åker förbi Gamlestadstorget, så tänker jag att det inte är så långt kvar. Tittar på klockan 15.11, men jag skulle ju vara framme 15.15...hmm... För varje hållplats nu så väntar jag ivrigt på att det ska stå "Nästa: xxx, Därefter: Kortedala Torg", men det gör det inte... hmm... Det var ju bara 7:an som gick dit från Chalmers och jag är säker på att det var 7:an som jag hoppade på. Tittar på hållplatskurerna... jodå, det står 7:an mot Kortedala. Det är rätt vagn i alla fall. Men kan jag ha åkt för långt??  Klockan är nu 15.20... till slut så dyker äntligen Kortedala Torg upp på skylten och jag hoppar av när den väl är framme, 10 minuter sen är jag nu.

Vänder mig om och letar efter den där videobutiken som jag skulle se... hmm... det är ju en jäkla bro i vägen. Går upp på den sidan jag klev av på och se torget breda ut sig... hmm... videoaffär...Till slut ser jag något som skulle kunna vara det på andra sidan vägen, så jag går dit.

Japp, det var där och jag ser "pojkvännen" och frågar försiktigt: -"Är det dansmattan, kanske??!" (Hade ju glömt vad han hette... ) Jorå, det var det allt och vi hejar på varandra och pengar byts mot ett stort paket. "Då fick du dig en liten tur ut hit också", säger "pojkvännen". "Ja, en liten sightseeing blev det allt." Vi säger hejdå och jag traskar ner mot språvagnen igen med mitt paket i en påse vid min sida. Oj där står ju 7:an... spurtar igen och märker att gångvägen går i snirklar. Men spårvagnsföraren är snäll och väntar på att jag ska hinna ner och på vagnen! Grymt, så slapp jag att vänta på nästa vagn. Nu visste jag ju att det var en bit att åka, så det var bara sätta sig och gräva ner sig i sitt kompendium och tentaplugga igen.

Hehe... när jag väl kommit upp till skolan igen, så var jag bara tvungen att öppna det väl inslagna paketet. Tänk om jag blivit grundlurad. Men där låg en dansmatta mycket riktigt i sin originalförpackning. Ska bli spännande sen att se om den fungerar. Väntar dock på ett spel som ska komma typ idag med posten, innan jag kan testa den. Men det ska nog funka finfint.



Men dansandet på matta får vänta tills tidigast lördag kväll. Först ska det skrivas ett par tentor. En är redan imorgon, så det är dags att återvända till slutspurtspluggandet... håller på att bli tokig på det bara, så jag behövde en liten paus att tänka på något annat en stund.

Back to business... C' ya!

Kommentarer
Postat av: Annikan

Oh trevligt, då måste jag ju komma på besök snart :)

Plugga inte ihjäl dig nu bara, snart är det dans :)

Kram

Postat av: Joppe

Du fick till och med lite motion också, hörde att det kändes i låren efteråt =P

2009-01-15 @ 15:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback