Fabriksstäderska...är det jag ska bli? =)

Då var ytterligare en tentaperiod lagd till handlingarna. I går började ett nytt allvar... en ny läsperiod. Och nu är jag föreningslös också... oj, vad jag ska få gjort mycket nu. ;)

Har fått ett guldschema denna gång. Tänka er, det krockar inte en ända gång. Och dessutom så är det inga tidigare föreläsningar än 10.00 och inga senare än 15.00. Vilket innebär att man faktiskt orkar sätta sig och plugga en stund efter att "dagen är slut".

Och vilken lättnad det var att kliva in på den ena kursen och se att jag är inte den enda som läser om den. =) Skönt, då behöver man inte känna sig helt dum i huvudet. Dessutom tog föreläsaren upp det idag under kurspresentationen, att eftersom han kände igen ett gäng som läst kursen från förra året i salen, så var det en varningens finger till de "nya" att detta är inte en helt lätt kurs.

Den andra kursen är en industriell ekonomikurs, eller "Ekonomi för tekniker". Den ingår egentligen i årskurs 3, men eftersom jag läste E-miljö så läste jag den aldrig då och tänkte att jag kunde ju ta den som en valbar kurs nu i stället. Lättad över att även där ser några välbekanta ansikten, skönt att ha någon att kunna plugga med den här perioden.

På första föreläsningen igår i ekonomin, så pratade föreläsaren om att namnet på kursen kanske inte var det optimala. Han nämnde att ordet ekonomi egentligen betyder hushållning, och att "Industriell hushållning... kanske inte låter så kul. Det kan ju få en att tro att man ska syssla med städning på fabrik, eller nåt". =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback