Uppvisningsdansa...

...jaha, då har man provat på det också. Att dans inför publik! Lite läskigt att börja men efter tre takter så hade man glömt allt om det och hade bara sååå kul. För att citera en dansdam som jag pratat mycket med: "Man har aldrig tråkigt med Uffe!"

Det var kul att träffa alla från kursen/klubben igen. Men det var också väldigt läskigt. Kände mig inte riktigt hemma, jag är ju inte ens medlem (fy på mig... jag ska betala in så fort jag bara vet när jag har en inkomst). Och visst är det jobbigt när man inte vet om man borde vara där eller inte. Men, men... Uffe sa att jag skulle strunta i det och det var med honom jag dansade, så då gjorde jag det. Det var i alla fall väldigt, väldigt kul.


Vädret var inte så bra, så det var väl inte jättemånga som var där och tittade. Men vi dansade på och man hade glömt hur svettigt det var att dansa inomhus... hade ju nästan behövt att ha en handduk med sig. Och fika fick vi för att vi ställde upp och dansade... jättegott. Det var från det nya bageriet på torget, som bakar glutenfritt.

Alla pustade och stånkade över att det var jobbigt att komma igång efter ett långt sommarlov. Men inte vi! Klart att det var jobbigt att dansa, speciellt när det bara är bugg hela tiden och inte varvat med några fox'ar. Men det här var bara en uppvärmning... vi ska ner till Polketten och riva av en danskväll igen! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback