Man får vad man förtjänar... eller inte konstigt att man blir bitter!

... så här sitter jag nu och tycker synd om mig själv för att det är lite halvt snorigt, halvt febrigt och rösten minsann låter som man varit och skrikigt sig hes konstant i en vecka. Men det är kul att dansa... =)

Det var väl inte med höga knän och glada hurrarop som man studsade upp ur sängen när väckaklockan ringde... snoozade lite och somnade om brutalt. Vaknade 12.30 och inte alls sugen på att gå upp och gå ut med reklamen. Men det var bara att bita ihop och ta tag i det.

Som vanligt skulle det innebära komplikationer med reklamutdelandet. Jag har tiderna 8-17 som jag får dela ut reklam i mitt distrikt. Men när jag 15.35 kom till näst sista uppgången i mitt distrikt så hade portlåset slagit till och det gick inte att komma in. =(  Sen har de ändrat om i distrikten i mitt område så nu har jag ett nytt distriktsnummer, fick fler buntar än jag brukade få men fick ingen ny karta... så jag vet inte ens om jag har delat ut på rätt ställe. Varför kollade jag inte på det i lördags när jag hade chansen att ringa jourtelefonen...???

Som om inte det skulle vara nog med problem... det jäkla rapporteringssystemet de har på hemsidan!!! Det finns rutor som man kan fylla i med information om det är nåt som gått fel eller övriga meddelande. Men det går ju nästan inte att fylla i nåt innan rutan är full! =(  Så den här gången så ringde jag in min rapportering och hoppas på att det löser sig. Är det konstigt att man blir bitter på livet när man ständigt får jobba i uppförsbacke??!

Hur mycket jag än önskar att jag bara fick masa mig upp från sängen... dra med täcket och kudden för att krascha i soffan i stället och slänga på en rolig film och bara ligga där och tycka synd om lilla sjuka jag, så går det inte. Dels skulle jag dela ut reklamen och dels så måste jag få tummen ur och läsa en jäkla massa kapitel i kursboken. Det skulle gjorts redan i veckan, men blev som vanligt bortprioriterat av andra sysslor. Så man får tänka att jag hade en massa kul igår och då är det idag pay-back time!

"...men ja ä intä bittär!"     =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback