Mitt nya andra hem...

... har blivit Polketten på Liseberg! =)

Jösses, vad jag känner att jag bara pratar om bugg och dans. Men det är så otroligt energigivande och lustfyllt så det känns nästan som man är hög på nåt när man han dansat. Det går inte ens att förklara hur kul det är.

Nu har jag nästan hängt varannan kväll nere på Liseberg och fler gånger lär det bli under sommaren.

Måndagar är det kurs. Lenas Dansskola är där och lär ut, först en timme för nybörjare, sen en timme för fortsättningskurs och sen ett par timmars fridans. Först tänkte jag inte gå på nybörjarkursen alls, men sen kom jag på att jag kunde tjata med mig pojkarna i skolan att testa. Vilket jag tillslut lyckades med och... de tycker det är kul! Haha.. ett noll till Maggan! ;) En annan anledning var att på nybörjarkursen så lär man ju känna igen fler ansikten som man sen kanske vågar bjuda upp på fridansen eller andra danskvällar. Nu tror jag att jag äntligen efter mycket tjat har lyckats få dit min basårskompis oxå. =)

Första gången var även Emma med som oxå hade lyckats tjata med ett gäng killar... så det var en hel delagation från Elektro på dansbanan. =) Förra veckan var det bara jag och "mina pojkar" som var där. =( Heja dem! Vi får väl se om de andra kommer tillbaka...

Sen är det liveband där på onsdagar, fredagar och lördagar. Har hittills varit där på Barbados, Face-84, Casanovas och nu senast i fredags, Tonix. Då var jag där själv och dansade. Kom väl dit runt 19.30 och träffade min nyvunne danskompis som genast bjöd upp och sen dansades det nästan i ett med endast uppehåll för bandets pauser. Och då höll bandet på till 23.00! Snacka om motion! Om inte jag tappar några kilon den här sommar så vet jag inte vad...

Till slut vill jag avsluta med att citera vad en från dansen sa. Vi pratade just om hur nyttigt och roligt det är att dansa, varpå han säger detta som jag genast tog till mitt hjärta:

"Vet du vad jag brukar säga om någon frågar varför jag dansar?
Har du någonsin sett en joggare som ser lycklig ut när den joggar?!!"


Så rätt!!! När man dansar tar det inte många sekunder innan man står där med ett brett leende över hela ansiktet och blir medryckt av de glada tonerna så att det bara spritter i benen. Om jag istället hade satt på mig joggingkläderna för att ut o springa en stund, så hade jag för varje steg tänkt: "Fy, vad tråkigt det här är! Fy, vad jobbigt det är! Ska jag vända om och gå hem igen?" Medans istället när man dansar, så kör man bara på låt efter låt och glömmer allt om att borde vara trött.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback