Jag vill oxå bli pensionär...

Jag måste få berätta om en liten händelse. Det var visserligen ett par veckor sedan men jag har inte haft tid att skriva.

Den lilla episoden utspelade sig för ca två veckor sedan. Jag hade tentavecka och det var lördag. Eftersom det då inte är lika lätt att köpa något i skolan och min egen kyl var tom, så tänkte jag att jag kunde gå till affären på mitt torg och handla med mig något. Jag hade inte riktigt koll på när de öppnade men kilade dit för att titta... jodå, de öppnade kl.10 men jag var väl så där en 10 minuter i. Eftersom grönsaksgubbarna redan var i full fart så passade jag på att döda lite tid med köpa lite frukt där, men det var fortfarande en stund kvar. Jag bestämde mig för att slå mig ner på en bänk brevid en farbror med rullator, stoppade in lurarna i öronen och försvann in i musikens värld och njuter av solen.

Jag märker att farbrorn helt plötsligt far upp med en fart, varpå jag tittar på klockan ja... nästan 10.00. Småleende kan jag inte låta bli att följa farbrorn med blicken i smyg. Jodå, han går fram och ställer sig vid dörren till affären, i startposition. Från affären har inte märkts nåt liv än.

Nu plötsligt hör man att de börjar låsa upp dörrarna och farbrorn står nu så nära det går att komma. Jalusiet börjar rullas upp och när det kommit halvvägs upp så har farbrorn lyckats knö in rullatorn ytterligare några centimeter. Innan jalusiet har hunnit hela vägen upp, så har farbrorn tryckt på dörröppnaren och börjat gå in!

Haha... där stod jag och log stort och brett och kom till insikten att jag önskar att jag oxå fick va pensionär och få vara först in i affären. Trots att de ha all tid i världen så ska de ändå vara där och köa och handlar när det är som mest vanligt att alla andra är där. Det måste vara helt underbart att få gnälla på allt utan någon som helst anledning och få stå i kassan och vända och vrida på vart enda mynt man har...

När jag blir pensionär vill jag oxå ha rullator och vara först in på Ica en solig lördagsmorgon! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback