Otäcka odjur!!!

Idag satt jag helt fredligt i värmen på balkongen och läste min deckare. Bäst som jag sitter där i lugnan ro så kommer det en liten illbattning och gör livet surt för mig... Jag viftar lite snällt i luften och tycker "Ge dig... försvinn nu... det är bra nu!" Helt plötsligt när den flyger förbi så sticker det till och jag fattar först inte vad som hände. Så jag trodde först att det var inbillning... den hade inte ens landat på mig. Men i alla fall så hann alla gamla husmorstips snurra runt i huvudet... rå lök är bra! Jag ut i köket och hittar lite uppskuren lök sedan tacoskvällen... nja... den var lite torr... funkar det verkligen då??! Dela en rå potatis ska ju också vara bra... så jag fram med en potatis istället. Efter en stund med potatisen på så lyfter jag och tycker mig se den där karakteristiska svullnaden... och om man petade lite på det så kändes det nästan som nåt litet vasst...gnubbade lite där och sen på med potatisen en stund till...!

Ytterligare en stund senare orkar jag inte hålla kvar potatisen längre... men nu syns ju inte ett spår. Har jag bara inbillat mig?? Nu är jag mycket konfunderad. För det första hur hann den att sticka mig, om den nu gjorde det? Kan den kassta av sig gadden i farten eller var den helt enkelt snabbare än jag hann upptäcka? Och vart tog den där svullnaden vägen, om den nu var där... det kanske var en reaktion mot rå potatis? Men jag kände ju nåt sticksigt... men det är borta nu. Och inte ett spår av att jag skulle fått ett getingstick! Fast ibland är det så att det typ ilar till lite fortfarande.

Om inte allt var en inbillning så rekommenderar jag starkt en itudelad, rå potatis direkt på om ni skulle ha oturen att bli stungna! Jag tänker definitiv ha en potatis med mig överallt... haha... får väl hoppas att jag inte råkar ut för en väskvisitation... skulle bli en rolig händelse att behöva ursäkta sig över varför man har en rå potatis i väskan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback