Myskväll med Annikan!

Så underbart att sommarvädret äntligen har hittat hit! Närmare 30 grader idag. Såå gôtt! Har ägnat några timmar i solen på balkongen idag... och lyckades undvika att bränna mig... har nog övat upp mina små pigment nu. Hoppas att de fattar nu att de ska bli bruna sakta men säkert nästa gång och inte chockas så fort solen tittar lite på dem så att de blir generade och blir alldeles röda. =)

Annikan skulle komma hit och avnjuta lite kaffe och kakor på balkongen i solen... men hon var inte snabbast och tänkte kanske inte på att solen försvinner ganska tidigit från min balkong tyvärr. Så vi tjôtade lite och sen var det ändå dags att käka middag. Ner till affären bara det för att inhandla de saknade ingredienserna till "Strimlad biff med grönsaker á la Maggan". Vilken jag lyckades skapligt med denna gång också. =) Efter maten var det dags för kaffe och kakor... mums... Plötsligt får jag idén att fråga om hon är sugen på att spela lite Yatzy eller nåt. Det kändes som det liksom hörde till.

Så fram åkte de spelen som man kunde vara två på... Kasta Gris (Annika vann), Yatzy (Annika vann, trots att båda fick både Yatzy och bonus... otroligt jämt ett tag) och slutligen M.I.G. (ett frågespel á la Trivial Persuit i pocketformat.... jag vann men vi spelade tills Annika fått alla sina "pluppar" också.) Det var skönt att bara sitta och softa så...

Jag älskar sommaren och de varma kvällarna... hoppas att det håller i sig ett tag nu.

Kommentarer
Postat av: Annikan

Det var himmla mysigt, eller skulle man kunna kalla det med :). Fler myskvällar tycker jag!



God mat var det med :).



Tack! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback