Länge sen...

Ja, var det verkligen länge sedan jag skrev nåt. Så det är väl lika bra att jag tar tag i det nu innan jag går och lägger mig. Klockan är ju ändå långt förbi läggdags, så då kan den lika gärna hinna lite längre =D

Vad har hänt sen sist... tja, massor egentligen... i onsdags var det återigen dansande på Polketten... Arvingarna spelade!


Oj, vad grymma de är... haha! Kan inte låta bli att skriva ner ett litet citat:

- Det är kul att se att folk har med sig sina barn hit... jag har själv min pojk här nånstans... tror jag i allafall... Felix! Håll dig undan vattnet!!!

Jo, sen var det trevliga David som jag träffat och börjat prata med där på Polketten, som frågade om jag inte ville hänga med honom och hans vänner på nattamat på Greenwich (fd. Engelen) efter dansen... och tja, varför inte... när folk är trevliga och man inte har någon ursäkt är det bara att tacka och ta emot deras vänskap. Så jag hände med honom och alla hans tjejkompisar. =D Det var väldigt trevligt, kände mig kanske lite bortkommen men alltid kul att lära känna lite nya ansikten.

Sen kom torsdagen och det var dags för intervju... Tänkte att det inte skulle vara sådan jobbig intervju men hade ändå förberett mig lite genom att läsa igenom några förslag på intervjufrågor. Det var nog tur att jag hade gjort det! Det var minsann inte den enklaste intervjuen jag varit på. Jag var helt klart mer nervös när jag gick därifrån än vad jag varit när jag kom dit!! Av någon konstig anledning så fick jag någon inre styrka och verkade helt lugn under hela tiden jag var där. Och jag vart rätt så nöjd med hur jag hanterade de jobbiga frågorna som trots allt ställdes. Har säkert missat ett gäng, men dessa var några dem:
  • Berätta om dig själv!
  • Beskriv dig som person
  • Vad gör du på fritiden?
  • Vad gör dig frustrerad?
  • Ge ett exempel på något som gjort dig stolt!
  • Om du fick välja mellan att jobba långsamt men noggrannt eller snabbt men slarvig, vad skulle du välja då?
  • Vilka är dina bästa egenskaper?
  • Varför söker du det här jobbet och varför tycker du att vi ska anställa dig?
Oj, vad det var läskigt. Men jag kan inte mer än säga att jag kan inte gjort helt illa ifrån mig. För de ringde dagen efter och frågade om jag fortfarande var intresserad. (Även om det först skulle dra igång i augusti och att jag inte kunde jobba fullt mer än de två första veckorna och sen extra när det funkar med schemat) De ville gärna ha mig i sin personalpool att kunna ringa in extra. Tjoho... då har man en erfarenhet mer att lägga i bagaget... man har provat en jobbig intervju!

Nåt mer på torsdagen... jo, Annika mötte upp mig och vi drog till skolan för att försöka skriva ut hennes fina folders som hon gjort till sina föräldrar. Dessa skulle de få under lördagen när de blev överraskningsfirade av släkt och vänner på restuarang (Mer kan ni läsa på Annikas blogg) Vi gick först till Akademibokhandeln och räknade fram och tillbaka på hur många och vilka sorters papper vi skulle ha. Sen när det som vanligt inte ville funka med skrivarna i skolan, beslöt vi att dra hem till Annika och testa om det funkade att skriva ut på hennes skrivare. Hihi... med lite tankeverksamhet och två kloka huvuden ihopslagna.. så gick det med bravur! Heja oss! Problemet var bara framsidan... vilket blev att vi skulle behöva rolig figursax, lim samt något kul snöre att binda ihop häftena med... vilket fanns hemma hos mig. Men eftersom klockan var över läggdags, beslöt vi att vi skulle fortsätta under morgondagen och göra klart dem då.

Fredag... jaa, jag gjorde la inte mycket innan Annika dök upp. Hämtade min digitalbox som kommit tillbaka från lagning... men nu vill inte kortet fungera... alltså jag måste ringa igen! Suck!! Vi fixade färdigt häftena och lät dem ligga på press. Avnjöt varsin öl och började ladda... Det hade nämligen blivit dags för året konsert! Lars Winnerbäck på Slottskogsvallen!

Efter kissa-av-sig-i-förebyggande-syfte och införskaffande av öronproppar, så lyckades vi komma in i förstafållan. Tjoho... grymt att stå där och kunna hålla sig nära staketet och ändå stå nästan längst fram. Men... varför hade vissa röda band? När vi började titta oss runt omkring... jo alla som var där inne hade röda band... doh. Vi frågade en tjej vad det menades med det... jo, man fick det när man gick in! Och så kunde man gå in och ut som man ville. Hmm... vad skulle vi göra? Till slut tog vi efter många övervägningar beslutet att säga till tjejerna som vaktade ena ingången att vi inte hade fått något band när vi gick in? - "Ojdå, men vart gick ni in? Då får ni tyvärr inte vara här inne...!" och den andra tjejen säger: - "Ni skulle inte sagt nåt...!" Så går det när man är ärlig! Vi fick helt enkelt trampa ut igen med något tyngre steg och längre näsor. Men det var inte mycket att gräma sig över. Vi hamnade trots allt hyfsat långt fram utan att behöva stå och knô allt för mycket. Bara att höra de första tonerna när Lasse drog igång övervann all bitterhet och man rös ända in i själen av vällust att få stå där och höra honom dra på bästa konserten hittills. Alla braiga låtarna var med!!! Har bara kommit på en enda låt som jag saknade... Men vad gör det när det var en grymmekonsert!

Heja Lasse, vi kommer tillbaka nästa år igen, för du kommer väl tillbaka då!?!

Tanken var att vi skulle gått ut efteråt, men bara skulle hem till mig och tanka lite innan. Segt vart det och trevligt hade vi det efter att även Jocke dök upp och gjorde oss sällskap. Men Annika DJade lite och lekte "Gissa låten/artisten" med oss... så det blev bara lite ölande in på småtimmarna. Sen var det bara hem och knyta sig... eller, jag var ju redan hemma förstås! =)

Lördag... jaa, återigen hängde jag på Polketten. Denna gång var det Casanovas och det skulle återigen vara DIGG-kväll... men som tyvärr vanligt så var inte några där, i alla fall ingen som jag kände igen, utom Uffe och jag. Vi håller uppe procenten på deltagandet från klubben. Vi dansade mest hela tiden och jäklar vad kul vi hade... vi dansade till och med i pausmusiken då dansgolvet nästan var helt tomt. Därmed kunde vi passa på att öva in lite gamla turer som vi inte riktigt kom ihåg. Och jag förklarade en tur som Uffe missat när han inte var på kursen i måndags. Dans från 20.45 till 23.45 nästan i ett... det ni! Det blir en del motion av det hela måste jag säga... =D

Just ja, på fredagen skulle jag fått min leverans av utskick som jag skulle dela ut under helgen, i mitt första försök som reklamutdelare. Men inte att det dök upp något... så det var bara till att försöka ringa... men det var ingen kvar på kontoret. Japp, helt enkelt blev det till att kämpa sig uppm sleten efter bara 5 timmars sömn och ringa jourtelefonen på lördagen. Till slut fick jag mina utskick, men då saknades den viktiga leveranssedeln... bara till att ringa igen (som tur var så hade inte telefontiden hunnit gå ut)... så då fick jag den mailad till mig. Bara till att gå och sova några timmar till. Utdelandet fick vänta till söndagen istället.


Ett roligt brevinkast i Annikas uppgång som jag inte kunde låta bi att föreviga!

Så igår, söndag, var min första gång som reklamutdelare... haha. Med lite tempo och god vilja så tog jag mig runt rundan på ca 1 timme och 15 min. De första husen hade hiss... så åka upp, och gå ner... men sista hälften hade inte hiss... Hihi, det blev mycket trappor och det höll på att ta musten ur mig! =D Ett tag övervägde jag att slå mig ner och vila lite... men envisheten och stoltheten övervann det och tänkte: - Vad fasiken det är ju bara 4 uppgångar kvar! (3 vånings hus). Så jag bet ihop och sprang vidare. Jag var helt färdig sen... det var så det skakade i benen... hehe. Välbehövlig motion helt enkelt. Men jag var som sagt helt slut och hann med en liten tupplur innan mamma kom in och hämtade mig, vi skulle till Ica Maxi och handla lite. Så gissa om jag har grymmeträningsverken i vaderna idag! Det börjar kännas lite smått i låren och rumpan nu också. Men vaderna är värst! Det är en plåga varje gång man ska resa sig upp efter att ha varit still en stund.

Idag blev det ännu mera dans. Dags för kurserna. Passade på att gå på både steg1 och steg2 samt fridansen efteråt. 19-23 (ja, nästan 4 timmars dansande idag igen). Fast vi gick kanske en kvart tidigare och sen så tog jag en lång fikapaus också. Hade därmed en bra ursäkt att sitta ner och med kaffekoppen i handen kunde jag lite diskret avfärda en uppbjudning som jag gärna undvek lite. Pratade med Krona om det senare och han tyckte att man faktiskt får sitta och ta det lugnt. Han skulle själv aldrig bjuda upp en som satt och fikade eller rökte även om hon satt själv. Tack Krona, för din support! =D

Ja, för att förklara hur osannolik den här sommaren är så vill jag avsluta med att berätta om hur mycket folk som jag inte sett på år och dar, man helt otippat bara springer på. Dels var det ju de gamla barndomskompisarna Börje och Jeppe. Men nu har jag även kommit underfund med att en av killarna som ofta är på Polketten, faktiskt är den där killen som jag träffade ett tag för ett gäng år sedan och som jag tyckte var lite lik. =) Att jag dessutom vågade nämna det för honom på Facebook, varpå han genast svarar och det slutar med att vi lägger till varandra på MSN och pratar på i två timmar (!) om hur kul det är med dans, är helt fantastiskt kul. På onsdag kommer vi förmodligen att träffas ordentligt på Polketten... han har lovat att han ska dansa med mig när han får chansen =D.

Slutligen... jaa, minsann om det högst troligen inte var mitt gamla ex's storebror jag såg på bussen hem idag. Det måste varit han! Jag satt för långt bort för att överhuvudtaget ha en chans att heja eller nåt. Men tänk vad kul... jag har inte sett honom sen det tog slut mellan mig och hans bror... tja, det är 10 år sedan nu!
Jösses, vart tar tiden vägen...!??

Får skriva lite oftare så att det inte blir sådana här mastodont inlägg varje gång... =)
God natt, kära vänner!

Ps. Lena... tack själv! Och tack för att du sätter press på mig att skriva med jämna mellanrum ;)
Självklart var jag ju tvungen att länka till din underbara sida också =P.
Så bli inte förvånad om du får ännu fler läsare!

Kommentarer
Postat av: A. Nonym

Aarghh, sluta skriva så långt! Du hindrar mig i mitt pluggande :)

2008-07-15 @ 19:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback