Balkongmys med viss respekt...

Det är inte utan att man hoppar till och är på sin vakt så fort det är något som kommer flygandes omkring en idag. Fick en chockstart på dagens balkongvistelse. Jag hade satt mig till rätta gôtt i stolen och förberett med kaffe och tidningar för att njuta dagens sol. Med händelsen från igår färskt i minnet så tittade jag lite argt på ventilen där getingarna flyger in och ut... Precis när jag tittar på en geting som är inställd på att flyga in, så får den för sig att flyga rakt mot mig! Jag sprang in som en hund med svansen mellan benen och det tog säkert en minut innan jag övertygat mig om att den inte följde efter mig. Huh...otäcka odjur! Vad har jag gjort för ont??! Det var precis som om den ville säga: -"Ge oss inte onda ögat, du! För då får du igen..!"

I en av tidningarna jag hade med mig ut (avlagda veckotidningar från mamsen.. tackar och niger!) hittade jag ett tips på getingfälla... hmm... Ska nog till att smida grymma hämndaktioner snart. *Moaahahahahaaa.... Fast nu när jag läste igenom den igen så skulle den tydligen ställas en bit bort ifrån där man ville ha getingfritt... hmm... Undrar om man vågar placera den någonstans nedanför huset... tål att tänkas över i alla fall.

Husmorstipsen är inte att förringa! Jag undrade länge under gårdagen om jag verkligen hade blivit stungen... det varken syntes eller kändes ju ingenting. Men idag har jag kännt att det kliat lite ibland och när jag kliar på det så svullnar det upp en liten prick... Så nu är jag i alla fall säker på att det var något, även om den kanske inte hann sticka så djupt. Så potatismetoden funkade i alla fall.

Jag berättade hela episoden om hur förvirrad jag var och att jag undrade om det var inbillning alltihop, för en kompis som jag pratade med igår kväll via MSN. Jag vet inte ens om han tänkte på det, men jag tyckte ordvitsen var ganska fyndig. "Du är säker på att du inte fått solsting?" (Näe, men getingsting...haha!)

Igår var jag ju inte säker på om det var getingar eller bin. Och jag vågade ju inte riktigt stå jättenära och titta på dem... Så jag fram med kameran i högsta hugg med högsta inzoomningsläget på och tog en massa kort... Det flesta lyckades inte ens tas på själva ventilen utan resulterade i en rad konstnärliga bilder på en gul tegelvägg. =) Men när jag står där och försöker fånga en illbattning på bild så kommer det en fet jäkel som definitiv inte ville vara med på kort! (Kanske var det getingdrottningens hovmarskalk och presschef á la Tarras-Wahlberg, eller nåt...) Feg som jag var pep jag även då in och lade ner mina fotoprojekt. Denna gång gick det inte att undgå att se att det verkligen var en geting!

Läste ett "Tänkvärt" idag i en av tidningarna som jag tycker passar bra in i sammanhanget, så det får avsluta dagens inlägg.

Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd!
/ Tove Jansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback