Oj, jag hade ju såå mycket att blogga om...

...men nu har jag ju nästan glömt bort allt.

På dopparedagen fick jag min frihet tillbaka. Äntligen fick jag tillbaka mitt Internet och min telefon igen. Det var faktiskt ett fysiskt fel och en tekniker var här och bytte uttaget i min lägenhet, Han höll dock på att ge mig hjärtsnörp, när han tittade upp allvarligt på mig från sin obekväma arbetsställning halvliggandes på golvet och säger: - "Jaha, det här tar ju då en månad att fixa!"  Vilken lättnad det var när han snabbt svarade: -"Näe, jag skojar bara... jag ska hämta en ny i bilen!"

Dubbeltentamen har man nu också provat på nu då. (Dubbeltentamen är när man har två tentor förlagda på samma tid,  och man får be om tillstånd att skriva den ena  före eller efter den andra. Så man har heldagstenta med övervakad rast.) Sista fredagen innan jullovet, vad det dags. Tydliga instruktioner hade skickats hem att man borde ta med sig mat att intagas mellan tentorna. Hehe... när jag kommer dit på morgonen så är det en hel tentasal avsatt för dubbeltentander. Tydligen var det något alldeles ovanligt många denna gång. Bänkarna var uppmärka med våra namn så man fick leta upp sin plats. När jag hittat min plats och började packa upp alla grejerna så säger tentavakten: - "Jasså, du hittade din plats. Bra, då har du klarat tentan! Eller kommit ett första steg mot det i alla fall...!"  Haha, vad skulle man göra utan alla roliga tentavakterna?!! Antingen är de störtsköna och goa, eller så är de så sura eller dumma så att bara det har en roande faktor. =)

Hur som helst så var det inte så farligt. Vi fick välja om vi ville börja tidigare istället för att ha hela lunchrasten. Och först sa det att vi var tvugna att göra samma allihopa. Hjälp, jag som tänkt att skriva mitt hjälppapper på rasten, eftersom jag inte hunnit med det innan och eftersom jag bara skulle chansskriva den andra tentan. Men det löste sig i slutändan. Det var en kille till som ville börja i normal tid. Så vi fick sitta och plugga lunchtiden ut, medans de andra började på sina tentor. Det var snällt, tack och lov för snälla tentavakter!

Några dagar senare, efter julklappshandlande så bestämde jag och Annika att jag skulle åka och hälsa på henne på kvällen den 22:e och se hur hon hade det i sin nya lägenhet. En jättemysig lägenhet! Och vi hade så trevligt och mysigt. Massor att prata om och så tittade vi på "Anne på Grönkullen" och "Prison Break". För ovanlighetens skull så kändes reklampauserna för korta, så man fick pausa i pratandet i väntan på nästa reklampaus. =)

Vi pratade lite om hur hon skulle möblera och vilket rum som skulle användas som sovrum eller vardagsrum. Jag filurade lite på hur hon tänkt ha sängen i det ena rummet i sådana fall, eftersom det skulle bli en liten glipa längs en bit av sängen om hon ställde den intill väggen. -"Vad ska du göra med glipan som blir då?" Annika svarar: - "Det kan väl bli en liten Zimba-säng!" och vi brister ut i asgarv båda två. Zimba är hennes katt och jag förstår tanken...  Men uttala det högt själv en gång, så förstår du själv hur tokigt det blev! =D

Vad har mer hänt... det har varit julafton och julfirandet begav sig som sedvanligt hemma hos mor och far och katterna. Lugnt och skönt som vanligt. Fast nytt för året var att jag och Annika tog en sväng till Boråsparken på juldagen och dansade bort lite av julmaten. Det var himla kul, roligt att se lite nya dansställen. Det kändes lite annorlunda än i Göteborg, dessutom var det överskott av herrar för ovanlighetens skull. Så dansat fick man allt.

Näe, nu ska jag forstätta med mitt projektarbete igen. Var bara tvungen att pausa med något annat en liten stund. Jag har ett projekt som ska lämnas in innan tolvslaget imorgon... och just nu retar det gallfeber på mig. =) Varför ska man alltid ta tag i sånt i sista stund. Men det ska nog lösa sig. Har kommit en bra bit på vägen nu... mesta delen är att skriva ihop det hela lite halvsnyggt nu också. Mycket fusk... men lite får man väl unna sig när det är jullov och allt.

Efter nyår är det dags att återigen börja ta tag i ohmtentapluggandet... ingen rast, ingen ro! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback