Julfin i munnen... =)

Usch vilken start på denna veckan! Satt uppe sent igår och höll på med sista numret av Elektra. När jag sen skulle gå och lägga mig kom jag ju på att jag glömt att jag skulle jämföra min version av bok med den rekommenderade som jag lånat, så att jag kunde se vad som eventuellt saknades innan jag ska lämna tillbaka den idag... så det blev som sagt lite sent.

Klockan ringer 06.00 och jag snoozar på ett tag... drömmer om att jag försover mig... vaknar skräckfyllt av att klockan faktiskt inte har ringt på ett tag! 07.36... två minuter kvar tills vagnen går som jag skulle med för att åka till Tandvårdsgruppen. Hade ju tid hos tandhygienisten kl.08.00. Hjälp...! Slänga på sig första bästa man bara hittar, snabb titt i spegeln och några snabba drag med tandborsten över bissingarna. Rusar ut till hållplatsen och hinner precis med nästa vagn som skulle vara framme några minuter i 08.00. Yes, jag hinner med någon minuts försening bara!!!

Väl i händerna på tandhygienisten... som förövrigt är väldigt trevlig och inte alls lika "ond" som de tidigare jag haft... så ligger man där och lyssnar på Morgongänget på Mix Megapol, som läser upp en mängd saker om dagen. Historiska händelser och såndant och rundar av med någon form av horoskopiska inslag. Att jag inte sätter i halsen när man ligger där och gapar duktigt stort med en massa verktyg i munnen då de säger: "...ingen bra dag att gå till läkaren eller tandläkaren..."! Både tandhygienisten och jag skrattar till lite halvnervöst och känner att stämningen blev en aning mer obekväm. Bara en liten, liten stund därefter slinter hon till rejält när hon håller på att skrapa bort lite tandsten. Var det till följd av detta eller var det bara en slump...??! Jäkla Morgongänget! Hade de inte sagt det, så hade man inte tänkt så mycket på det... men när man ligger där i en tandläkarstol och inte har så mycket annat att göra än att ligga och lyssna och fundera...

När man kommer ut i receptionen och ska betala, så träffar man på den alltid lika trevliga och glada receptionisten Gunilla som säger: Jaha, så nu har du blivit julfin i munnen. =) Haha... det var ett uttryck som jag aldrig ens skulle komma på tanken att säga själv. Men det var himla gulligt sagt och plåstrade på såren lite när man såg räkningen som man skulle betala... 700kr!!! Jösses, tur att man fått lite pengar nu och ... jaja, man är ju i alla fall julfin i munnen nu! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback