Hela Sveriges befolkning som inte jobbar samlades på ett ställe idag...

...nämligen Gekås i Ullared!

Mamsingen undrade om jag inte ville följa med på en liten utflykt till Ullared idag. Det funkar ju inte att vara ledig hela sommaren utan att ha varit minst ett besök i Ullared.

Trots brist på pengar och att man borde sätta igång att plugga... så kan man ju inte låta bli att följa med. Skulle ju dessutom köpa min vardagsparfym... har ju nästan snålat nu när flaskan börjat sina och man inte visste när man skulle komma iväg för att köpa ny. Mamsingen var snäll och betalade för lite strumpor och underkläder som också var välbehövligt. =)

Sen blev det en sväng förbi Sandsbacka och kvällsfika med Papsingen också. Mammas hembakade vaniljsnurror slank ner en efter en i stora flockar! =) Tack för kaffet och åkturen!

Annars... jo, gårdagen var blöt! Jobbade mitt första pass på Kungsportsplatsen med att dela ut tidningar. Upp tidigt i ottan... det var ovant. Det var stört omöjligt att gå och lägga sig på kvällen innan, så det blev ju inte så många timmars sömn. När jag väl kommer fram så börjar det så smått att regna... jahapp... Det regnade typ konstant de tre timmarna som jag jobbade. Sen ringde jag Annikan och hon kom intill stan och fikade med mig en stund. Efter det åkte jag hem och tog igen mig lite. En liten powernapp kom också väl till pass, så att man kunde orka med en danskväll senare.

Hela eftermiddagen regnade det i stora eller större mängder... och inte ville det sluta upp till kvällen heller. Nästan snarare tvärtom. Så man blev ju ganska blöt bara av att ta sig in till Polketten... men det dansar man väl sig snart varm. Däremot så regnade och blåste det så pass att det regnade in på golvet på dansbanan, vilket ledde till att det blev snorhalt på sina ställen. I alla fall om man hade gummiskor! Men som att det skulle hindra oss... nej, nej. Det gällde bara att hålla sig längre in mot mitten... så det blev dans hela kvällen. När vi sen gick hem, så gav till och med regnjackan upp och det började sippra in på kläderna... När väl spårvagnen kom, så var jag tvungen att ta av mig jackan och sitta halvfrysandes i bara kortärmat för att hålla värmen något. Blöt ända in på skinnet på flera ställen var jag när jag kom hem... usch, vilket väder! Men idag har det i alla fall varit uppehåll.

Nu ska jag slappa med en film, så att jag kan komma i säng tidigt idag. Imorgon måste det bli pluggande av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback