Ytterligare ett citat...

En klasskompis berättade att de hade haft lite förfestande hemma hos honom innan de skulle ut på pubrundan här på Chalmers förra veckan.

Eftersom jag själv inte var med så kan jag inte återge historien så mycket mer av det än att de hade trevligt och att en och annan flaska tömdes... De hade det till och med så trevligt att de bestämde sig för att sjunga lite. Sjunga är ju trevligt i sig, men det blir ju ännu lite trevligare om man även sjunger i stämmor... sagt och gjort så tog sig sällskapet ton och sjung av hjärtats lust i var sin stämma.

Efter en godtycklig stund så tyckte nog hans granne att det var lite väl trevligt, så där på en torsdagskväll och allt... varpå han tröttnar och ropar till det glada sällskapet så att de hör det från den öppna balkongdörren: "Sjung lite tystare!...eller inte alls!!!"  =)

Klasskompisen hade dagen därpå med sig en inspelning från kvällen innan och spelade upp för mig... jag måste nog medge att det nog sjöngs hellre än vackrast. =)

Tack till grannen för det underbara uttrycket. Jag har lagt det på minnet och det kommer säkert dyka upp något tillfälle där det kan komma till användning igen.  ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback