Våren har kommit till Göteborg!!!

Hej!
Nu har det återigen gått alldeles för lång tid sedan jag skrev senast. Men den här gången orkar jag inte att skriva ikapp. Men lite kan jag skriva i alla fall.

Idag har det varit ett helt otroligt vårväder... Har suttit och pluggat i solen på balkongen. Vilken frihet att ha trådlöst nätverk... det funkar ju där med! Visst var det lite ansträngade att se bilden på datorn samtidigt som man kisar mot solen... men det var det alla gånger värt!

Här några kort jag tog...

Plugg i v?rsolen p? balkongen
Plugg i vårsolen på balkongen


Jag i v?rsolen p? balkongen
Jag i vårsolen på balkongen =)


Det blev så varmt att sitta där i solen så jag fick ta av mig och bara sitta i t-shirt. Tror att jag har börjat bygga lite på solbrännan nu också. Fick en liten solrand på ena armen ;)

Det har varit tentavecka och jag har skrivit en tenta i Elteknik. Hoppas att den gick vägen... går och väntar på resultatet som borde komma upp i veckan som kommer.

Innan dess hade vi Chalmers Sektionsmästerskap i öhlhäfvning. Jag kom på 2:a plats på tjejflaskan! Efter lite strul så lyckades jag till slut få till en bra flaska. Sen var jag även med i flaskstaffetten också som vi kom 1:a i och som slutligen gjorde att vi vann hela tävlingen! Så den fina pokalen gick till Elektro även i år och vi i häfvlaget firades med att få dricka ur pokalen som var fylld till bredden med häfvöhl (3,5:or alltså). Det var riktigt kul.
Så nu har jag lyckats få ett andra diplom... får ta och fixa en ram till det också. Men så länge så står det så fint brevid mitt förra diplom, som var det första.

I onsdags i veckan som gått hade TGE sitt andra arr, vilket var Våffelkväll i Kajsabaren! Oj, vad det var lyckat!
Vi sålde ungefär 300 våfflor! Gissa om det var våfflor på löpande band. Vi hade skramlat ihop våffeljärn från här och där, så vi hade igång 3 dubbla järn och 3 enkla järn samtidigt. Vi hade även utlyst en tävling om vem som kunde äta flest våfflor under dagen/kvällen. Det var inte så många som tog det helt på allvar, men några stackare kämpade tappert. Några få tog sig upp till 9-10 stycken våfflor, men vinnaren (Tomas) lyckades att trycka i sig hela 13 stycken! Det värsta är att han kunde nog klämt i sig några till om det hade krävts... men det var inte lika roligt utan någon utmanare. Så det blev helt klart den symboliska summan 13. Han har nu diplomerats som "Årets Våffelätare" av oss i TGE.

Slutligen så måste jag ju berätta att jag nu äntligen har bokat in att hälsa på Annika i Eskilstuna! Det har bara tagit drygt 2,5 år... men den som väntar på något gott, väntar alltid för länge! Jag bokade biljetterna för en stund sedan. Så jag åker upp på fredag och sen hem igen på måndag. Det ska blir riktigt kul.
Jag har ju påsklov veckan efter den som börjar nu och efter det är det ohmtentavecka. Så påsklovet känns bara som en startstrecka inför ohmtentaveckan. Passar ju bra att fördriva tiden på tåget med att tentaplugga lite då.

Näe, nu ska jag gå och lägga mig. Ny vecka i morgon och den blir inte rolig. Jag har en labb imorgon som det är förberedelseuppgifter som ska vara gjorda till, sen en inlämningsuppgift i Elteknik som ska vara inne på torsdag kl.13 och en inlämningsuppgift i Reglerteknik som ska vara inne fredag kl.17. Utöver det ska man jobba med kandidatarbetet också... :(

Näe, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback