Togaparty... för första gången i mitt liv ;)

Japp... då har man varit på togaparty... mycket trevligt!

Jag vågade inte riktigt att ikläda mig denna utstyrsel redan hemifrån och åka så på spårvagnen. (Nån måttta får det ändå vara på det hela.) Så det blev till att ta med ett lakan och byta om på plats. Hur skulle detta gå...? Hur gör man för att få till en bra togautstyrsel...? Vad gör man om det ända vita lakanet som man äger ligger i smutskorgen...?

Frågorna var många men rätades efterhand ut till utropstecken. Jahapp...ont om vita lakan hade jag gott om...så vi improviserar med ett rosa! Kommer se ut som en mashmallow eller spunnet socker... men vad f-n... det var ju togatvång! Så jag beger mig iväg mot festen men partypåsen i högsta hugg... några öl och ett rosa lakan.

När jag kommer dit så möter jag en till lika förvirrad kompis, med samma problem... hur ikläder man sig en toga? Efter lite improvisation, goda skratt och en bunt med säkerhetsnålar, så var det ett faktum... vi hade förenat oss med festens tema och smälte in bland övriga gäster. Måste ju passa på att nämna att visst var vit eller benvit den mest populära kulören bland togorna...men det hade även smugit sig in några blåa, ytterligare ett rosa, ett grönt och ett mönstrat i bruna nyanser.

Nu kan jag ju inte min antikens historia tillräckligt väl för att kunna uttala mig om det var rommare eller greker... men några grekiska gudar hade minsann valt att förgylla denna tillställning med sin närvaro... trevligt att ha något att låta ögonen vila på! ;)

Efter ett gäng timmar med mycket trevligt umgänge... så var det nog ändå bäst att runda av och pallra sig hemmåt. En liten kul detalj var att när jag klev på spårvagnen så ser jag en reklamskylt för just Västtrafik med texten: "Alla vägar bär inte till Rom"

Kommentarer
Postat av: Annika

hihi, det lät som ett kul party :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback