Jösses vad fort man glömmer...

...sitter och bråkar med integraler, knep med dubblavinkeln...! Och vilka egna matematiska fulknep man hittar på för att lyckas lösa problemen... Fast riktigt så här lågt har jag inte sjunkigt än! ;)


image15 image21 image17


Båda mina webbaserade sommarkurser har dragit igång, med fullt tempo. I MATLABkursen så ska man redan nästa fredag (notera att det är på midsommarafton!) ska den första av fyra inlämningsuppgifter in. Och mattekursen kör jag fast i uppgifterna... Jag hade på ett sätt gärna önskat att inte jobba hela denna veckan för att komma igång och plugga lite mer. Det är segt att komma hem, laga mat, handla, tvätta och allt det där och sen komma igång att plugga utan att frestas av att sätta sig vid tv:n. Men samtidigt är det ju skönt att få in lite pengar till räkningarna som jag varit orolig för hur det skulle lösa sig. Vi får väl se hur det blir här framöver... hittills vet jag att jag har jobb fram till tisdag, kanske onsdag nästa vecka.

Idag har vi inventerat. Nytt lagersystem, nya artikelnummer och produkter uppmärkta med gamla artikelnumret... det var lite rörigt innan man fick till ett bra system att jobba efter. Men det gick bra. Stolpe tyckte lite synd om mig... "det måste ju vara runt 40-50 gånger som du har inventerat här!" =) Nja... kanske inte riktigt så många men det lär väl ligga runt 30 gånger i alla fall... huh...bara tanken. =)

Idag har jag ätit lunch för över 100kr!! Bra när företaget har "Företagslunch" och chefen betalar! =) Vi var på Jungman Janssons restaurang ute vid Önneröds brygga. Bara lunchen kostade 85 och då ingick salladsbuffé och bara vatten, men vi tog lättöl. Sen var det kladdkaka till kaffet för 20 eller 25 kr. Men det var riktigt god mat!!! Jag åt dagens fisk... Kolja med kokt potatis och en kallsås med äpple och pepparrot. Vilken tajming och vilken lyx.

Imorgon ska jag åka ut till Sandsbacka och hälsa på mor och far och missarna. Tänkte att jag behövde lite miljöbyte och lantluft =) Tänkte att jag kanske behöver lite ro för att sitta och plugga också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback