Tentaflykt, brôte och nostalgi...

Tänk vad man kan få saker gjorda när man ska plugga... och det innebär allt annat än just plugga! =)

Igår var det riktigt fint väder för första gången på länge den här sommaren... och jaa! äntligen kan jag ta fram min elgrill och grilla på balkongen, tänkte jag.

Men nu är det så här, att allt som oftast har man snabbstädat och bara slängt in en massa saker i klädkammaren och längre in finns elgrillen...undanstuvad sen förra sommaren. Hmm... skulle man orka flytta runt på allt för att ta fram grillen eller skulle man strunta i att grilla??! Näe, nu jäklar... här står ju bara massa brôte och saker som antingen skulle flyttas upp på hyllan ovanför (som redan är överfull) eller upp på vinden. Är det inte lika bra att försöka slänga ut lite saker??!

Sagt och gjort... det blev utrensning utan like... gamla datorprylar samlades ihop i en hög för att gås igenom och se vad som är värt att sparas. Gamla jackor och väskor sållades bort, utan att bilda en kanske-bra-att-ha-hög. Julsaker som om inte orkat flyttas upp till resten av julsakerna på vinden, samlades ihop i en egen hög.

När jag började rensa uppe på hyllan för att få plats med diverse kartonger till nyinförskaffade apparater, så tog jag fram min "Muck-hatt" från nian och studentmössan!... Hihi... vad kul det var att läsa vad alla hade skrivit. Så många snälla saker... tänkte att det var synd att de skulle ligga undanstuvade sådär längst in i en garderob. Så nu har jag tagit fram dem och ska lägga dem i prynadsskåpet i vardagsrummet istället.
Här är några roliga och fyndiga saker som folk har skrivit:

9:ans Muck-hatt
  • Lennart (datalärare): Hur ska det gå, ingen att ingen mera data få!
  • Annmarie (skolsyster): Sköt om dig!
  • Renate (engelskalärare): Good Luck!
  • Elisabeth (bildlärare): Lycka till i livet och med ditt bildskapande!
  • Peter (skolkompis): Hej hopp och salut, nu är helvetet slut. Men av dig får vi aldrig mer njut!
  • Ullis (klasskompis): Må Allah vara med dig och ständigt ge dina kameler vatten!
  • Erik (klasskompis): Du e god
  • Martin (klasskompis): Ha det bra, Rödtott!
  • David (klasskompis): Låt mig få stanna i ditt minne, inte vara som en isbit som smälter och försvinner!
  • Björn (klasskompis): Sup inte ihjäl dig!
  • Daniella (parallellklasskompis): Allt väl, lev väl, må väl, far väl...
Studentmössan
  • Bosse (parallellklasskompis): Nice to träffa dig!
  • Kalle (klasskompis till Anders): Daniels rygg är knotig!
  • Peter (klasskompis och bänkkompis i spanska): Spanska-partner, vi grejade skitbra betyg!
  • Björn (klasskompis till Anders): Du är värd mer
  • Anna (klasskompis): Ring mig sen (telefonnummer), ha det gött!
  • Peter (Anders klasskompis): Lycka till med allt, inkl Anders!
  • Magnus (parallellklasskompis): Vem är väl Christina, om inte den rara och fina.
  • Harald (Anders bror): Stackare, som får stå ut med Anders!
  • Leif (klassföreståndare, samhällskunskapslärare): Grandeamus igitus (?? Vet inte vad det betyder och vet inte om det är rättstavat, svårt att läsa... men kul! Och jag tror(!) att det står Leif...)

.... samt en massa lyckönskningar till livet och framtiden.

Dessutom hittade jag ett campingbord, som jag trodde var försvunnet. Så det har jag plockat ut på balkongen nu och har det jättemysigt nu.

image17

Näe, jag får väl försöka göra lite nytta med matten igen... fastnade ju här i skrivandet nu istället. =)
Och behöver jag säga att det inte blev något grillande igår??! Det tog ju sin lilla tid, så det hann både bli mörkt och kallt och därmed för sent att grilla... men idag kanske... nu har jag ju redan plockat fram den! =)

Kommentarer
Postat av: Din mor

Den der duken kännar jag igen ,kan det varra ett sommar fynd. Kram Mamma

2007-07-31 @ 15:58:30
Postat av: Lilla jag

Japp... känns den igen? Har bestämt för mig att min mor har en likadan ;)

2007-07-31 @ 16:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback