Några nya citat...

... hehe... har ju glömt att skriva ett citat från tentapluggstiden innan jul.

Nya Ekak är invalda men har inte gått på ännu... men det hindrar dem inte för att så fort som möjligt iträda sina nya roller... Sara, som numera kommer vara mer känd på skolan som Pärla, sitter och tentapluggar i Linsen tillsammans med sina vänner. Hon får ett glas med must (har jag för mig...det kan ha varit cola också)... varpå en liten reaktion sker i kroppen och ut smiter en rap... Helt ursäktande kommer det snabbt på bred skånska: "Ursäkta, men jag är Ekak!" =)

Ibland kan man ifrågasätta huruvida man verkligen blir smartare eller dummare av att plugga...! Jag och Göran sitter i Linsen och pluggar MatteD och har kört fast på en uppgift med ytintergral. Vi försöker lösa hur själva figuren ser ut och åstadkommer mycket ritande fram och tillbaka... Göran försöker att förklara hur han tänker och ritar samma figur flera gånger fast från olika vinklar för att jag ska förstå...när jag tillslut klämmer ur mig följande dumma kommentar: "Ja, men den är SÅ platt!" samtidigt som jag ritar enbart ett "rakt" streck. Jag menade ju att jag förstod att ytan var platt på det hållet som jag ritade, vilket jag inte riktigt fick klart i mitt ordval och att jag dessutom ritade ett streck som inte var ens någorlunda rakt gjorde att vi helt enkelt bröt ihop av skratt och det tog oss 5-10 minuter innan vi lugnat ner oss och kunde fortsätta plugga. Det är svårt att förklara så här i efterhand... men jag kan berätta att det var ett välbehövligt skratt och avbrott i tentapluggandet!

Som avslutande passar jag på att ta med ett par citat som jag hittade i mina anteckningar från MatteD lektionerna som passar in i sammanhanget. Vi hade en dag Ville som vikarie... det tog ju inte många minuter innan flosklerna bara hoppade ur munnen på honom...  Bland annat som bara Ville kan säga: "Nu var jag nära på att säga ett fult ord... ...svinenkelt, menade jag!" Så här i efterhand kommer jag inte ihåg vad det var Ville skulle förklara, men jag kan ju säga att MatteD är en kurs som många har svårt för och som många har efter sig... Ville försöker i alla fall att övertyga klassen att det inte är så svårt genom detta yttrande: "Det är jättelätt, det bara låter krångligt när jag säger det!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback