Oj...nu får jag visst ta och skärpa mig!!!

Jag har ju inte skrivit på jättelänge... så det får jag väl ta tag i nu.

Det har varit kaotistk och fullt upp...toppat med en go förkylning också.

Hur börjar man..??! Jo, man tar det tråkiga först... vi har åkt på världens största skitgrej...Kandidatarbete!!! Vi är första årskursen som ska göra detta och det är helt ostrukturerat...eller snarare överstrukturerat. Det är så mycket obligatioriska moment och byråkrati som ska göras så man knappt hinner fokusera sig på själva ämnet...som för min del ändå verkar hyfsat intressant. I stora drag går det ut på att spela in den egna rösten via vibrationer från skallbenet. När man väl kommit igång med de byråkratiska delarna så kanske det kommer igång... men just nu känns allt bara jobbigt. Vi har bestämt att ha rullande projektledare och köra två veckor vardera, så från och med onsdag så kommer jag att ha den rollen. Ska bli spännande att se hur det går.

Ja, sen i måndags har jag varit förkyld med feber till och från ända fram till igår. Idag har varit den dag som jag äntligen har kännt mig piggare och lite mer utvilad. Sov bort hela fredagkvällen och i stort sett hela lördagen.

I tisdags var jag iväg ner på stan och köpte priser till vårt arr som vi skulle ha på onsdagen. Efter mycket om och men så blev det egentligen det som jag tittat på först. Ett pokermarkerset, två skålar som man kunde kombinera och fyra drinkpinnar i metall med texten "Las Vegas". Efter det så var det dags för ett något senare RWS styrelsemöte än vanligt. Lite mer enklare saker avklarades och jag kommer antagligen att vara "vice sekreterare" i fall vår sekreterare inte hinner komma. För att få lite kontinuitet i protokollen. Sen börjar det bli dags för att börja kliva över i rollen som kassör. Mattias ska bara göra ett bokslut först. Vi knåpade på plats ihop en annons till Modulen som jag senare skickade in till Modulen-Redax. Så äntligen får vi ut lite information om stipendiet.

Onsdagen sen... var lite halvt småstressigt och kaotiskt. Dags för andra projektgruppsmötet och efter det så var det dags att förbereda för TGE-07's först arr... nämligen Poker- & Drink-provarkväll. Vilket innebar att CPS, Chalmers Poker Sällskap, hjälpte oss genom att ha två pokerbord, kort, marker, dealer och expertishjälp!!! Nice. De var grymma och vi 14 tjejer hade kul! Helt klart en lyckad kväll! Tack Dan och CPS som gjorde kvällen möjlig! Det spelades kort och dracks drinkar... och avslutades med en turnering som slutligen avgjordes av Emma F. som kammade hem första priset. Tvåa kom Mia och trea blev Pärla.
Efteråt har jag inte hört något annat än positiva kommentarer, så det var riktigt kul. Det tråkiga i det hela var att vi inte lyckades locka till oss fler icke-föreningsaktiva än 1 person. Visserligen är det ju extremt många tjejer som är föreningsaktiva det här året. Lika så att vi inte fick fler av de som är äldre (från 3an och uppåt). Men det borde bli bättre på nästa arr....vilket inte kommer att avslöjas ännu...men planer finns! ;)

Torsdag... något av den längsta skoldagen jag varit med om. Den började med fyra timmar föreläsning i samma ämne....tror inte vi har haft det sen ettan. Om det inte till och med var under nollningen. Det var något med att föreläsaren ville byta en föreläsningstid med en övning, så nästa gång blir det fyra timmars övningstid i stället. Efter lunch var det dags att hugga tag i inlämningsuppgiften i informationssökning... kan det bli mer tråkigt...???

Fredag... en föreläsning och massa tid för plugg... hmm... men först lite trixande med inlämningsuppgiften igen...det finns nog inget som är så frustrerande som informationssökning... sen var det dags för lite fika och vips så var det dags att gå till Kajsapuben! Denna dag var det även Cortégepub vilket innebar att CCC var där och såg till att vi ritade och knåpade till årets program. Jag lyckades få till en bra bild som jag skulle tuscha och sudda ren till belöningen av en god öhl. Fiffigt var också att EKAK hade kommit på den fina idén att ha spontanhäfv samtidigt... så man fick ju prova på ett par flaskor! Det är ju snart dags för Sektionsmästerskapen och på onsdag är det uttagningshäfv... behöver ligga i hårdträning innan dess. Vill ju se om man har någon chans fortfarande... inte för att jag räknar med det. Förra året var bara en gest från Quarls goda vilja som såg till jag kom över en andra placering på Emiliaflaskan. Turen var helt klart på min sida rakt igenom.

Idag har jag gjort mest ingenting....slöat och tittat på tv...men också räknat lite i Eltekniken och sen varit på bio. Såg "Eragon"...den var väl en trevlig fantasy/hjältesaga...något väl förutsägbar...inget utöver det vanliga...men ändå sevärd. Typisk film man vill ha hemma och slänga på en eftermiddag när man inte orkar göra så mycket annat.

Oj...vad klockan sprang iväg... tiden går fort när man har roligt. Ska försöka se till att skriva lite oftare så det inte blir så långt istället... Dags att sova inför en ny vecka...proppfull med Dugga och Inlämningsuppgift.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback