Snart börjrar nollningen... och ohmtentorna!

Usch och fy, vilken sommar det har varit. Några fina dagar fick jag trots allt att njuta av på balkongen.
Men nu känns det verkligen som om hösten närmar sig med stormsteg, för att ordvitsa lite. Det blåser friskt och skurarna kommer med jämna mellanrum. Igår kväll var det till och med ett litet åskväder... men det kom bara en knall följt av en rejäl skur... sen var det över.

Som vanligt så får man mycket gjort när man ska plugga...med allt annat. Har fått röjt ännu mera nu...som sagt det var välbehövligt, skulle gjorts för mycket länge sen. Fast nu när man egentligen inte har tid med det, så var det väl tydligen dags.

Det värsta är nog att jag har insett att jag blivit besatt av en liten elektronik/teknikhamster... högar av prylar, manicker och mojänger som sett sina storhetsdagar passera för länge sedan. Men så fort man snubblar över nåt och tänker att den här kan jag ju lika gärna slänga, så dyker hamstern upp och viskar... -Den kan du ju inte slänga! Den kan vara bra att ha någon gång! Eller kanske någon annan kan behöva den!... Ja, då står man där igen och lägger tillbaka den med skamsen blick och tänker att hur kunde jag komma på en sån tanke att slänga bort den...

Men jag har trots allt tänkt lite på studierna nu när jag har röjt, för jag har ordat en bra studieplats av mitt skrivbord i sovrummet. Har flyttat runt lite så att jag fått pärmar och böcker samlade där också...och äntligen fått köpt mig en bra skrivbordslampa. Datorn får plats brevid och kopplas enkelt ihop med den gamla stereon... så nu finns inga ursäkter att inte sitta där och plugga. Den stora nackdelen nu är att jag inte har någon bra skrivbordsstol...men det löses snart. Får ju snart lön från sommarjobbandet och ska åka till Ikea och provsitta lite.

I morgon ska jag åka och fira Annikans examen. Tänk... vi började våra utbildningar samtidigt och nu är hon klar och jag har minst två år kvar att plugga! Men lite tröst är att Annikan ska ju läsa vidare nu.. men risken är nog trots allt att hon hinner färdigt före mig ändå. ;) Som mamma säger nu när jag pratade med henne senast... - Du kommer väl aldrig bli färdig... ;) och vi skojade om en som jag tror fortfarande är inskriven på Chalmers men som började på mitten av 60-talet! Näe... det är väl inte riktigt vad jag strävar efter...även om det än så länge fortfarande är roligt att plugga. Men någon gång vill man väl ändå ta ut examen och komma tillbaka till verkligheten igen. ;)

Apprå på verkligheten... det börjar bli dags att ta tag i pluggandet en stund igen!
Får väl se hur länge det varar denna gång, innan det plötsligt är något som bara måste göras... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback