Äntligen har jag hälsat på hos Annikan!!!

Efter 2,5 år hittade vi äntligen ett tillfälle för mig att åka och hälsa på i Eskilstuna. Jag har ofta haft nåt som skulle göras och när jag var ledig så var inte Annika det, eller så var hon här i Göteborg... så typiskt. Men nu så...

Förra veckan var en fruktansvärd förvirrad och stressad vecka. Två inlämningsuppgifter och en massa stress.
I fredags så hade vi ju lite labb med kandidatarbetet. Det var roligt och nu börjar vi snart bli färdiga med labbandet. Det bestämdes att de skulle göra om en del av mätningarna idag, men då kunde inte jag vara med. :(

Sen hade Eltekniktentan kommit upp! Det var med viss tvekan som man tittade igenom listan och fann sitt resultat... Jag klarade den!!! och det gick oförväntat bra också. Fick 33p, vilket är bara 2p från en 4:a! Jag som var osäker på om jag hade klarat den eller inte, och tyckte att tentan var svår. Konstigt hur det kan vara ibland.

Sen på eftermiddagen var det dags att ta sig till tåget, som kl.17.00 rullade ut från Göteborgs Central. Detta tåg skulle gå direkt så det var inga byten. Fick en kanonplats, fönsterplats med bord och gången på andra sidan, men sen var ju stolen trasig, så att man satt halvt snett. Men det gick bättre än jag väntat mig. Läste lite i en tidning och lyssnade på musik, slumrade till en liten stund men sen tog jag upp datorn och var duktig och pluggade lite på "Sustainable energy futures"-kursen.

Tåget var lite försenat men tillslut så hoppade jag av i Eskilstuna och Annika mötte upp mig. Vi gick hem till Annika och lämnade mina grejer och tittade på Let's Dance-finalen, tog oss en öl och gjorde oss i ordning för utgång. Annikas sambo Tess tittade in och hälsade. Sen gick vi till Harry's och trängdes med en massa gamla gubbar i baren för att få oss varsin öl och väntade på att Yellow Mike skulle börja spela.

De var grymma, Yellow Mike! Annika hade pratat om dem innan och de var verkligen jättebra. Annikas kompisar Danne1 och Possan och hans tjej var där också. Sen gick vi upp och dansade lite på discogolvet och träffade några av Annikas klasskompisar. Efter andra spelningen med Yellow Mike så pratade vi hårdrock med Åke och hans kompisar. Oj, det var kul.

På lördagen skulle Annika ner till Kåranen (deras kårtidnings lokal) och prata lite om en layoutgrej tillsammans med Tess och Madde. Det tog inte så lång tid, så sen gick vi på stan och kikade lite här och där, i affärer och så var vi en sväng på skolan också. Vi lunchade tillsammans med Tess tillsammans på ett ställe i närheten av Kåranen som jag tyvärr har glömt vad det heter. God mat var det i alla fall, jag åt bakad potatis med skagenröra med sallad och bröd till. Vi hade även varit på systemet och handlat lite för om vi eventuellt skulle hitta på något på kvällen. Det föll sig inte bättre än att Danne1 och Danne2 undrade om vi skulle ut, så de bestämde att vi skulle förfesta lite hemma hos Annika. Så efter att vi varit och hämtat kinamat från Spicy Hot och ätit hemma så dök grabbarna upp. Annika och jag turades om att hoppa in i duschen och göra oss i ordning på nytt. Danne1 och Danne2 gick iväg för att försöka övertala Possan om att hänga med ut. Så blev det och de gick hem till Danne2 och så gick vi dit också när vi var klara. Vi satt där en stund och velade om vi skulle se YellowMike idag igen som spelade på ett annat ställe, eller om vi skulle gå till Harry's. Harry's blev det och större delen av kvällen tillbringades på schlagergolvet! =) När det återigen var stängningsdags knatade vi till Phenix (vet inte om det stavas så) och köpte nattamat...kebab! Mums.

Vi sov länge på söndagen och tog det bara lugnt. En stund senare gick vi ut och gick en lång promenad och gick runt omkring i hela stan. Jag fick se Gamla stan, parken där Winnerbäck spelat, Myntverket och lite annat. Vi köpte var sin glass och satte oss och njöt av vårsolen. Jag köpte GB's nya glass Pepe, som TipTop fast med lakris. Den var jättegod! Rekommenderas om man tycker om lakris! När vi kom hem så slappade vi och tittade på tv. Åt lite av våra rester sen gårdagen. Sen tittade vi på "Hur man blir av med en kille på 10 dagar" som gick på tv.

Så idag var det då måndag. Annika hade kursstart och skulle till skolan på upprop vid 9.15. Men hon var klar innan jag hade hunnit gå, så hon kom hem igen och vi satt och pratade lite. Sen skulle hon på ett möte med sitt exjobb. Då passade jag på att låna nyckeln och strosade runt lite på stan en stund. Köpte en liten söt påskkruka med blomma och ett påskkort till Annika som tack för helgen. Mötte upp Annika på Kåranen när hon var klar med mötet och sen var det dags att bege sig till stationen. Tåget gick 12.00. Denna gång var det ett byte i Arboga. Läste lite och sov en liten stund. Sen orkade jag inte plocka upp datorn när vi var i Skövde eftersom jag tyckte att vi snart var framme... så det blev inte så mycket pluggande idag.

Så nu har jag kommit hem igen. Har varit ute och slängt lite skräp, handlat inför veckan eftersom man har påsklov.
Imorn blir det nog att tvätta lite, kanske även lite städning men sen är det dags att ta tag i pluggandet igen.

Kommentarer
Postat av: Annika

hihi, det var verkligen jättekul!
Yellow Mike rockar verkligen, synd att dom inte kommer till Göteborg.
vi får fånga dom på nån kryssning nästa gång :)
Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback