Ännu en tuff vecka över!

Har idag utnyttjat min rätt att bara ta det lugnt. Var på räkneövningen som var min enda lektion idag. Sen efter det så, med ambitionen att sitta och renskriva och försöka förstå lite tal, så satt jag kvar i skolan och gjorde ingenting!

Men det har ändå hänt en hel del.... men vi börjar med lite från den gångna veckan.

Förra lördagen var det ju bal! Gick upp tidigt med papiljotter i huvudet och får till min förskräckelse se att det var lite mer lockigt än jag räknat med. Men tillslut fick jag ändå till nån form av frisyr. Kändes kanske inte riktigt lika profsig som de andras sen...men, men...det var det bästa jag kunde göra själv. Vi började med att åka hem till Pigge och Maria som hade fixat mat åt en hel hög som samlades där.  Åh, vad god mat de hade...och till det öppnade vi skumpaflaskan! Sen bar det av ner till kårhuset där det bjöds på skumpa och lite småsnacks. Efter en stunds mingel så var det dags för Vera-spex! Trevligt. Där förgylldes föreställningen med ett kontinuerligt poppande av skumpakorkar från alla håll i publiken... för att inte glömma att man fick ett glas skumpa till i pausen så klart ;) Sen blev det bussfärd som slutade nere vid Valand och där fick vi gå in på festvåningen och avnjuta en trevlig middag som sedan avslutades med dans till Frölunda Storband. Sen var det dags för av färd till efterfest...som var på Världskulturmuseet. Det var en häftig upplevelse... jätte stora ytor så vi nästan försvann fast vi ändå var runt 150 personer. Där fick man stanna tills det var dags för avfärd upp till Kårhuset igen och avsluta med frukost. Men jag tog mig hem lite tidigare än så. Det var i alla fall en helt klart minnesvärd kväll.

Söndagen var jätteslapp. Halvsov framför tv´n i stort sett hela dagen.

På måndagen hade jag slutintervjuv hos Bamse. Så det var spännande. Många frågor kunde man redan och de kunde redan svaret. Sen var det en och annan oväntad fråga som man snabbt fick finna sig ett svar på. Jag kände ett par gånger att det kanske inte riktigt var de svaren som de ville ha men jag var hela tiden ärlig och svarade från hjärtat. Så sen var det bara att vänta och se.

Tisdagen hände inte så mycket, vi hade extra labb på kvällen, eftersom vi inte hann klart på förra labben. Lite segt men det löste ju sig i alla fall. Satt kvar i skolan en stund ytterligare efter det. Sen när jag kom hem försökte jag styra upp vår aspning till Fanbäreriet lite. Skickade ut ett mail till alla föreningar och till två personer som inte hade sagt helt nej.

Onsdagen började tidigt... Vi skulle mötas utanför skolans bibliotek klockan 7.30! Det var dags för studiebesök. Vi åkte ner med miljökursen till Falkenberg där Falkenberg Engergi fick berätta lite om deras företag. Sen åkte vi till ett vattenkraftverk och efter det till ett vindkraftverk. Sen bar det av till Ringhals Kärnkraftverk där vi fick lunch. (Äntligen!!!) Det var en lång dag som var lite halvstressig och inte helt strukturerad. Men det var trevligt i alla fall. När vi sen kommit tillbaka till Chalmers var det dags att gå ner till Bamses Medlemsmöte & Häfv. Dags för inval... men jag hade under lunchen fått beskedet att det inte blev jag den här gången. Trots väl förberedelse och låga förväntningar på att det inte skulle bli jag så var det inte så kul att gå ner till mötet. Efter lite prat med Cissi från Kemi, så blev det helt enkelt för mycket och jag kände att det var bättre att åka hem. Jag hade ju ändå en debatt att förbereda inför morgondagen. 

Så torsdagen började inte så kul eftersom vår grupp inte hade pratat ihop sig och de andra också hade insett att vi kanske hade behövt att titta lite på det tillsammans. Men debatten gjordes och när det var över så var det verkligen en sten som föll av ens axlar! Nu var det klart. Sen var det bara nästa ångestfyllda uppgift kvar.... innan kl.15.30 skulle man lämna in sin valblankett och ha bestämt vilka kandidatarbeten man kunde tänka sig att göra. Även det lyckades man få ihop i sista stund. Vet inte om det är helt rätt valt men å andra sidan så vet man ändå inte om man får sitt första handsval heller... ska bli spännande att se vad man får för något och med vilka man ska göra det. Det är ju från alla möjliga sektioner som det ska sättas ihop grupper. 

Jahapp, då har vi kommit till dagen. Jag käkade sen lunch i Linsen, efter att ha stått och pratat en lång stund med Emma om allt och ingenting egentligen. Sen satt jag och kopplade upp min dator och bara satt och surfade och svarade på mail en stund. Efter det kommer en hel fikadeligation och sätter sig vid mitt bord och det blir bara en massa kul snack. Efter en bra stund så återgår de till sina tidigare sysslor. Då kommer TGE och börjar bearbeta sina aspoffer. Vilket slutade med att jag har gått med på att aspa ordförandeposten i TGE. Så nu undrar man vad man har gett sig in på. Okej...det är inte så mycket jobb med det egentligen, så det är ju inget betungande på det sättet. Det blir helt enkelt vad man gör det till och det är roligt att de har förtroendet för mig att tjata in mig på posten. Det roligaste var nästan att de fick med Sanna från ettan och hon liksom jag tycker att vi kommer väldigt bra överens. Så nu är man nog nominerad i alla fall...men jag kommer ju aldrig med.... ;) som det heter!

Slutligen så har jag varit i Kajsabaren resten av kvällen. Skulle bara gå ner och käka och ta en öl. Vi har ju fått studiemedlet idag! Men eftersom det var trevligt sällskap och gött att bara sitta och tjöta med lite goa människor så blev det ett par öl till. Och sen fick jag ju för mig att smaka på en Guinness eftersom jag vet att förra gången jag smakade på en så var den inte riktigt lika hemsk som jag hade för mig. Likaså denna gång...det var ju inte så illa och varför då inte lära sig... så jag köpte en egen... och man slutar aldrig att förvånas...inte ens över en själv. Det var ju ganska gott...så den slank ner ;)

Nu har jag varit hemma dryga timmen och suttit här och skrivit. Insåg att klockan har rusat iväg och det är dags att krypa till kojs om man inte ska förstöra hela dagen imorgon. Har lovat att ringa och vara extraväckarklocka åt Göran eftersom de har tenta imorgon. Men sen blir det nog lite mer sovmorgon om det går.

Sen frågades det lite om vad jag hade för planer i helgen... om jag kanske kunde tänka mig att köra ett Maggan-tackkalas (tillsammans med Iman) eftersom vi inte kunde vara med i onsdags då våra nollor hade Phadder-tackkalas. Så vi får väl se om de kokar ihop något i helgen. Skulle vara trevligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback