Mellandagsrea!

Då har det gått och blivit Annandagen och årets mellandagsrea har dragit igång. Vi startade dagen hemmifrån strax efter 7.00 och åkte till Kållered för att vara där när Elgiganten öppnade. Mamma hade hittat en billig bärbar dator som hon kunde tänka sig. Köade i kylan en kvart för att få komma in...och jodå, den fanns kvar...och en hel del annat.

Först hittade jag en liten HP kombiskrivare för 399:-... sen när jag upptäckte att usb-kabeln som inte följde med nästan var lika dyr som skrivaren (249:-) så la jag snällt tillbaka den och struntade i det. Pappa bestämde sig i all hast att han i alla fall skulle ha den skrivaren som han hade sett ut tidigare men inte tänkt köpa nu. Ut ur affären och upptäcker att nu har ju även OnOff vaknat... vi smiter in och tittar...och där var den billiga skrivaren för flera hundra kronor mer...men usb-kabeln var lite billigare....tills mamma säger..."Är det en sån här kabel ni ska ha??? Den kostar bara 59:-". Då började räkneverket att ticka... då tjänade man ju si och så mycket...

Japp sagt och gjort...vi åkte tillbaka till Elgiganten och köpte den billiga skrivaren...så det slutade på 450kr för Allt-i-ett-skrivare samt usbkabel. Fynd!!!

Så nu ska jag hem och fixa till mitt lilla hemmakontor. I julklapp fick jag ett trådlöstnätverkskit, med router och usbadapter till så att jag kan ha ett trådlöst nätverk hemma också. Så då är det bara att koppla in routern till kabelmodemet och usbadaptern till den stationära datorn och kunna använda den som en sorts lagringsstation. Kalas!

Julen har varit lung och fridfull. Tomten hittade till Humlelyckan 4 även i år. Det har ätits god mat, förätits av Ris á la Malta, öppnats klappar, lekts med julklappspapper&snören (missarna), tittats på Kalle Anka & vänner, spelats julmusik, druckits glögg och julmust och mumsats godis. Precis som det ska vara på julen.

Snart är det också dags att fylla år igen... inte så värst många timmar kvar.
Idag är det exakt 25 år sedan min faster Grethe gifte sig med Hans-Jörn. Grattis på silverbröllopsdagen! Trots att jag fått det berättat för mig många gånger så har jag några vaga minnen från att mitt i bröllopsfirandet så vid tolvslaget så hurrade de för mig som fyllde 8 år på den nypåbörjade dagen.


Kommentarer
Postat av: Tomtemor på Humlelyckan 4

Det tyckte jag var riktigt bra både fyndet och skriveriet av våran rearesa.

Kram Mamma

2006-12-26 @ 15:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback