Lucia och nu rusar tentorna emot en!

Jahapp, då är det åter igen Lucia. Såg på klockan att det var ju en bit över midnatt så det har gått och blivit den 13:e. Vilket i sin tur påminner en snabbt om att det snart är dags för tentor igen. Sista läsveckan har tagit sin början och de sista lektionerna följer tätt efter varandra nu. I Signaler & System har vi inga fler lektioner, dock har vi ett konstruktionsprojekt som ska in senast nästa måndag. I Sustainable future energies verkar det som om det bara är två föreläsningar kvar. Med andra ord...hög tid att börja tentaplugga.

Idag var jag på bio med Göran. I och med mitt 3-abonnemang så kan man gå 2för1 på tisdagar, så vi gick och såg "Happy Feet" för halva priset. Åh, den var så gullig och grymt välgjord. Rekommenderas varmt om man gillar tecknade/animerade filmer. Jag var lite orolig för att den skulle vara för barnslig men det var den inte alls, trots att den var från 7 år. Grymt bra filmmusik... kan tänka mig att soundtracket är något som man bara måste ha.

I fredags fick vi till slut reda på resultatet av vårt kandidatarbetesval, så nu vet jag att jag kommer att får jobba med ett som har titeln "Benledningsmikrofon med Laser Doppler Vibrometer". Det ska bli kul och jag tror att det kommer bli kul att få jobba med Bo Håkansson som vi hade i MikroB-kursen. Vi är fyra av sex stycken som kommer från Elektro, men det är egentligen bara Samuel som jag känner... men det ska bli kul att få jobba med lite olika människor. En utmaning helt enkelt.

I lördags var det Festus Julkalas. Det var ju framflyttat i år eftersom vi slutar så sent och för att det inte skulle ligga på första tentalördagen. Jäkla fotbollsVM som ställde till allt i somras. Hade gärna slutat lite tidigare än att ha sista tentan 14-18 den 22:e. Men för att återgå till Julkalaset. Det var lite småkalas innan  (bland annat ölspel med att kasta tändsticksask uppe hos ETA), så det blev inte så lång tid som vi var på själva Julkalaset. Men man var ju tvungen att gå in och titta på nya Ekak och deras rockar! Det har ju blivit lite av en tradition nu. Och det är inte så lite stolt man är över sina nollor... Frisk har gått och blivit "Kalle Anka -07" och Cissi är numera Korrenspondenschef och lyssnar till "Glittriga Gullan" (Joakim von Ankas stora kärlek). De övriga tre medlemmar har fått sina alias som "Pärlan" (musen som trär nålen med hela armen i Askungen), "Gepetto" (Pinocchios skapare) och "Zipper" (flugan som är maskot till Piff&Puff´s Räddningspatrullen). Ja, det ska bli spännande att se vad detta Ekak kommer att hitta på under året. Det är ju inte vanligt att det är med nån tjej och nu är de två stycken.

Det blev en sen kväll och inte dags att åka hem förrän med sen morgonvagn, handla lite mat och sen hem och bara slöa. Sov väl lite till och från och tittade på tv hela dagen. Det hände inte mycket mer den dagen.

Sen vill jag också passa på att gratulera Göran som igår blev invald i CCC, Chalmers Cortège Committé. Vilken post det blir har han inte fått reda på än. Jag håller tummarna på att det kommer bli en rolig post som han kommer att trivas med. Det ska också bli spännande att få se vilket namn som han kommer att få dras med ett gäng år framöver, om inte för livet. Jag hoppas att det blir något som är klockrent , bra och som fastnar lätt. Tycker bara att det är synd att de ska ha så långa dagar och ha så mycket att göra så att man inte hinner träffa honom så mycket framöver. :(  Men det är ju inte såå väldans långt kvar till byggveckan och  Valborgsmässoafton. Då ska allt vara klappat och klart, så man kan ju förstå att det är en hel del att göra! All lycka till framöver!

I slutet av förra veckan så ringde de från Capax och ville att jag skulle jobba i mellandagarna...suck, skönt med extrapengar men inte så kul att jobba på sin födelsedag. Speciellt inte när man inte har hunnit vara ledig mer än de traditionella juldagarna. Jag har i alla fall lovat att jobba 28:e och 29:e. Får väl se hur jag ska göra med födelsedagen.

Sen är det ju dags för Nyårsafton efter det... undrar vad man ska hitta på i år. Det blir ju inte Hargshamn den här gången. Får väl se om det är några kvar i stan eller inte.

Jaja, nu ska jag inte tentaflykta längre. Det är läggdags för väldigt, väldigt länge sen. God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback