Ett år äldre...igen!

Då har man fyllt år en gång till. Födelsedagen firades mesta dels ute i Härryda hos föräldrarna. Blev ompysslad och firad med tårta. På kvällen åkte jag hem till Högsbo igen.

 Nu börjar man känna att man faktiskt har jullov och är ledig. Skönt att allt stress över skolan och julen har börjat lägga sig. Fick ett ryck igår när jag kom hem och började röja ur kylskåpet från gamla saker som skulle slängas och plocka bort saker som låg där de inte skulle i hela lägenheten. Jag är långt ifrån klar, men det är skönt att kunna göra lite när man känner för det.

Har tvättat idag också. I tvättstugan träffade jag på grannen som hade tvättiden innan. Hon var jättetrevlig och vi pratade lite. Det roliga var att hon trodde att jag var nyinflyttad för hon hade inte sett mig tidigare. När jag sa att jag hade bott här i sju år (...men när jag räknar efter så är det nog åtta år!) blev vi fulla i skratt, för hon hade bott här i trettio år! Så det kan va, att man inte sprungit på varandra tidigare trots att man bor i samma hus! Nu är det ju i och för sig väldigt många lägenheter i vårat hus, 33 stycken tror jag att det är. Men man borde ju i alla fall känna igen de som har bott här minst lika länge.

Nu ska jag ta och slappa med en film och gotta till det med chips.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback