Vin, infiltratör och mord... och så en kaffe till det också!

Hej igen... det var visst ett tag sen! Som vanligt när det närmar sig tentor så faller bloggskrivarlusten automatiskt in. Jag förstår inte denna symbios... :P

Jag gömmer mig för tillfället i grannkommunen som erbjuder en varm och stillsam lägenhet, långt bortifrån Linsens ständiga surrande och alla som vill prata med mig. Det är ju inte så att jag inte vill prata tillbaka, för det är så många som man inte träffar dagligen längre. Men även jag har börjat inse att de där "bara 5 minutrarna" blir sammanslaget en ganska stor del av dagen om man faktiskt vill vara effektiv och få någonting gjort.

Dessutom så kan man brygga sitt eget kaffe här, i precis den mängd som man vill ha. Precis som hemma! Fast hemma är en farlig plats. Där finns det så mycket andra saker som man kan "roa" sig med. Jag tror att min lägenhet är en enda stor urkälla till prokrastinering. Bara genom att sitta här och tänka på den nu, så kommer jag på minst 10 saker som borde göras. Det gjorde ju inte saken bättre att jag fått en stor platt-tv och ett fint barskåp som jag egentligen inte har plats med, och vilket innebär att jag måste möbelera om. Dessutom har IKEA slutat sälja den färgen som jag har mina bokhyllor i, vilket gör det ännu mer besvärligt att flytta runt och dona... :(

Ommöbleringen hemma får bli ett senare problem. Idag har jag varit på skolan och lekt med printarna. Det är alltid lika roligt. Eller inte! Trots allt gick det ganska bra idag. Jag behövde "bara" bära en kartong papper från 5:e våningen till bottenplan och behöva gå utevägen med det för att kunna skriva ut det sista. Men jag hade tur, ingen printerkö och tonern var inte slut. Studion FTW!

Något annat som jag starkt gillar just nu är solen och dess allt mer ökande makt. Det är så att man börjar längta lite efter våren. Men som den sanna pessimist jag är så är det alldeles för långt kvar till att våga hoppas på den än. Jag har hellre en månad till med rejält mycket snö, än hela mars och april full med slask och regn.

Efter alla ärenden och uppdrag idag, så satte jag mig på vagnen och styrde kosan återigen till grannkommunen för att söka lite pluggro. Ett sista uppdrag på vägen var att slinka in på bokrean och köpa ytterligare två böcker som jag ville ha och det kom jag ju självklart på efter att ha bläddrat i de tre som jag köpte igår. Så nu sitter jag här med en stor kopp kaffe och bläddrar lite förstrött och längtansfullt i dem, och förmanar mig själv att inte börja läsa innan tentorna är skrivna!

Och nu är det dags att sätta igång med pluggandet av databaser och teknikhistoria!



Min skörd från årets bokrea:

Slaskjobbet - Christina Larsson (deckare)

Infiltratören -den smutsigaste härvan inom svensk polis - Lasse Wierup
(ena sidan av historien)

Hanteraren -Uppdrag: Infiltrera svensk maffia - Dick Sundevall
(andra sidan av historien)

Vin till maten - Christer Berens

Allt du behöver veta om Vin - Christer Berens

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback