...ett litet steg i rätt rikting till slut!

Jag måste erkänna att jag tycker innerligt väldigt illa om kursen Elektromagnetisk fältteori! Det är bara magi och hokus pokus över alltihopa. Bäst som man tror sig veta hur man ska lösa ett tal och börjar lite försiktigt och friskmodigt, så slås man ner av facit som säger att "just i det här fallet ska du använda dig av den här formeln" eller så händer det helt obegripliga saker i varje steg i lösningsförslaget.



Jag är så trött på det och vill helst av allt bara spy på det. (Hmm... det skulle väl knappast göra saken bättre att behöva sitta med spyastinkande papper sen...)

Men så hände det plötsligt. Det kom ett tal som inte verkade så himlans svårt. Jag satte ivrigt igång och räknade och kladdade och suddade och räknade... När jag tillslut kände mig klar och hade fått fram ett svar så skulle jag kolla facit och se om det var rätt. "För lösning hävisas till exempelsamlingen" Åååååh, vad jag hatar när det kommer. Nu kom jag faktiskt ihåg, eftersom detta var den senaste tentan, att vi faktiskt hade löst uppgiften på en räkneövning. Så jag bläddrade igenom häften med anteckningar och där fanns den. Åh, banne mig om jag inte hade lyckats lösa uppgiften tillfullo! Whoho!

"One small step for Electromagnetic fields one giant leap for Maggan!"

Kanske det finns ett litet, litet hopp trots allt. Det är ju två hela pluggdagar kvar. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback