Född Göteborgare, skolad på Chalmers... kan man bli annat än en ordvitsare då??! ;)

Jag läste idag Fröken K's bloggande idag om hennes nedsatta hälsa och om hur medierna hetsar oss till funderingar om svininfluensa, fast på ett lite fyndigare sätt.

Genast väcktes ordvitsaren till liv i mig och min från början avsedda lilla tycka-synd-om-och-krya-på-dig-hälsning spårade nog fullkommligt ur. Det är ju så oerhört tacksamt att ordvitsa om svin...
(Ni kanske minns mitt tidigare bloggande om Högsbogrisarna i våras??!)

Men där var den nu publicerad, min lilla kommentar signerad under det vanliga ChriStina som är en blandning av mitt namn och mitt smeknamn utanför Chalmers.

En stund senare ser jag att Fröken K kommenterat med: "Hahahaha! En Chalmerist i sitt esse, det ser man helt klart."

Det var precis då, när jag läste den kommentaren och jag åter läste min ordvitsande kommentar, som det bara kom till mig...
...mitt nya smeknamn kommer att bli ChalmeriStina!
I alla fall för fyndiga bloggkommentarer =)


Nyfiken på Fröken K's blogg och min kommentar? Titta här:
http://yourplastictoy.wordpress.com/2009/09/06/en-sondag-i-sangen/#comments

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback