Teflon light eller flourlangare?!?

Jag börjar verkligen bli orolig för mig själv. Inte nog med att jag får pikar om att kommit upp i en ålder då ben-skörheten gör sig påtaglig i och med mitt brutna ben. Nu har även demensen gjort sin påminnelse.

Det är nästan att jag inte vågar erkänna det här, så här offentligt... men okej, jag får väl bjuda på den här! Kan inte hålla mig för det är en ganska rolig historia trots allt.

Här om dagen skulle jag till apoteket och införskaffa lite pryttlar och pinaler. Efter tandläkarbesöket tänkte jag också att jag borde köpa nytt flourskölj och kom på att jag hade ett recept liggandes från förra besöket. Kollar länge och noga att receptet fortfarande är giltigt och ser att det ska gälla till 8 januari, så det är lugnt.

Knallar iväg till apoteket. Duktigt nog har jag samlat ihop alla gamla oanvända och utgångna mediciner och har med mig dem i en insamlingspåse för att lämna in den så att de kan ta vara på det som avfall. Plockar på mig det jag skulle ha förutom floursköljet och trycker på knappen för nummerlapp i kön för recept.

Det blir min tur och jag tänker att jag tar receptet först och lämnar över det. Apotekaren knappar in och tittar på receptet. Trycker på lite fler knappar och tittar på receptet igen... -"Det här receptet är inte giltigt längre!" Hon hinner inte mer än säga det och jag ser på datumet att det står ju 080108... Herregud, det var ju förra året! Ursäktar mig förmodligen högröd i ansiktet med: -"Ja, ojdå! Ja, det ser jag ju nu...!" Frågar om det går bra att köpa det resterande där hos henne eller om jag måste gå till den receptfria kassan, men det går bra. Sen ber jag att få lämna in min påse med de gamla medicinerna och vänder sen om och går ut jag med raska steg.

Haha, det riktigt pinsamt! När jag stod därinne vid kassan, så kände jag mig som värsta förbrytaren och undrade vad apotekaren tänkte egentligen. De säger ju att demensen börjar vid 20-årsåldern, men är det inte lite väl tidigt att ge så stora utslag? Och vem vill egentligen försöka hämta ut mer flourskölj än man får? Det kanske är den nya innedrogen bland ungdomar. Eller så kanske man blir misstänkt för överlagd föregivande av allmän ställning, genom att gästgyckla lite i dagens klassrum för att få revans från de egna undertryckta traumaupplevelser från besöken av Flourtanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback