Test av färdighet i ingenjörsmässiga lösningsmetoder!

Haha... hade jag haft en kamera så skulle jag tagit ett kort på vad som hände för en liten stund sen. Och hade jag dessutom haft någon här för att ta ett kort på mig själv under samma händelse så hade det kunnat bli dagens bild.

Satte mig ner vid mitt tillfälliga skrivbord i vardagsrummet, för att det är enda platsen i lägenheten där det just nu är varmt och skönt. Slog upp böckerna, fick en släng av prokrastinering och "städade" i pennfacket, men skulle precis börja skriva lite sammanfattning av Elfälten. Tog upp mobilen ur fickan och ställde in larmet på 00.00 för att där fick det räcka och att det är dags att gå och lägga sig för att orka upp imorgon. Lägger i från mig mobilen på en bok som ligger på skrivbordet fast lite längre in mot väggen.

Sen händer något märkligt... jag gör någon konstig rörelse som får bordet i rörelse. Mobilen glider fint mot bokens pärmyta... och ner bakom elementet. Suck, tänkte jag. Nu måste jag flytta på allt jox för att komma åt där bakom. Men inte nog med det mobilen hade fastnat där bakom elementet!!!

Klättrar halvt upp på ett provisoriskt skrivbord som består av en skiva som bara ligger över två gamla sterohyllor. Har dragit ut den ena sterohyllan en bit så att jag ska komma åt. Med ändan i vädret försöker jag med handen peta loss mobilen. Men icke, den sitter fast! Provar med hjälp av en penna, men kommer inte åt då mellanrummen i elementet inte rymmer så mycket plats för större rörelser så lyckas inte detta heller. Till slut får jag loss den och den trillar ner på golvet efter att ha petat med en lång metallpinne som tillhör en ljuskrona och lyckats vicka mobilen hit och dit ett par gånger.

Ja, jag skulle faktiskt velat se mig själv där. Vilken makt denna lilla manick har över en egentligen. Vilken panik jag fick när jag tänkte tanken att vad gör jag om jag inte får loss den? Jag kan ju inte direkt skruva ner elementet själv... Men även denna lilla ankedot fick ett lyckligt slut.

Så nu kan jag vakna av väckarklockan imorgon igen... eftersom jag använder mobilen till det!
4 minuter kvar att plugga på, bäst jag sätter fart.... =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback