Ja,... aber nicht so gut und nicht so schnell!

Efter en fullknôkad vecka, kommer en...
ännu mer fullknôkad helg!


Det är galet mycket nu och egentligen har jag inte ens tid att sitta här och blogga. Men vill skriva ner en liten lustig händelse.

Jag satt på vad man kan kalla ett litet trivsamt ställe i lugnan ro och bläddrade igenom veckans nummer av NyTeknik. Som vanligt så tar det längre tid än man räknat med och tanken på dagens alla sysslor är som bortflugna.

Men då helt plötsligt är det som att någon bara tittar ut genom tidningen och säger: - "Hallo där! Sätt lite fart nu, gå och gör det du ska nu!" För helt plötsligt möter min blick en helsides annons från MathWorks om det matematiska programeringsverktyget Matlab, som jag just ska sysselsätta mig med hela helgen.



Hehe, det var som en liten ögonöppnare och det är en hat-kärlek till detta program som faktiiskt får bli mitt umgänge för ett antal timmar framöver nu. För nu har jag bloggat klart och dags att kavla upp ärmarna och hugga tag i uppgifterna. Matlab är redan startat och nu bara står och väntar på mig.

Trevlig Matlab-helg!


Oki... För att inte få allt för mycket klagomål, så erkänner jag att jag använt mig av "författarens frihet". De som läst veckans NyTeknik kommer kanske att säga att det var inte den tyska verisionen av annonsen som var där, utan den kinesiska. Men jag tyckte det blev lite roligare att lägga till en rubrik som jag kunde svara på, så jag valde den tyska versionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback