Sista dagen på jullovet.

Idag är det rent generellt sista dagen på jullovet (eller omtentaveckan om man så vill). Skrev min tenta i Mikroelektronik i torsdags och kuggade den hårt. Den kursen är en av de tre "evil-tentorna" som de flesta brukar kämpa med. Efter att på kort tid ha lyckats med de två andra "evil-tentorna", så kunde jag ju med all säkerhet vänta mig att jag skulle stöta på patrull med denna. Efter att ha sett facit till tenta är jag ganska säker på att poängen inte regnar över just min tenta denna gång... heller.

Detta om inte annat förväntade nederlag lägger vi bakom oss och tar nya tag för den nya, kommande terminen. Som inte helt har hunnits planerats i detalj ännu.

Vad som är bättre planerat är vårens danskurser. Imorgon är de dags för kursstart av nybörjarkursen i bugg hos DIGG (min hemmadansklubb). Denna gång i sällskap av den medlurade pojkvännen, som kanske börjat ångra sig något nu... ;) Vi får väl se hur det går imorgon. Jag är helt övertygad om att det kommer gå jättebra, för han kan mer än han vill erkänna. Men det kanske inte är det roligaste att börja om från början även om det är nyttigt att få ordning på grunderna.

På stickorna har jag bytt till nya sockar, nu till pojkvännen, eftersom sockrna till pappa verkar bli för stora. Så testar jag att testa om denna storlek funkar bättre på pojkvännen. Men vill inte riktigt reva upp allt från pappas socka förrän jag har provat på honom. Och jag vill inte riktigt heller börja på hälen eftersom jag inte tror att måtten stämmer. Eftersom jag stickar dem på ett lite annorlunda sätt, så blir de inte riktigt som den provsocka jag fått med mig för att jämföra med.

Har idag också roat pojkvännen med att bli helt överlycklig över att få stycka granstammen i småbitar genom såga för hand medelst en fogsvans. Sticksågen var framtagen, men jag tyckte det var så kul att såga så det blev fogsvansen för hela slanten. Tror knappt att jag har sågat sen träslöjden... jo, jag har nog sågat nåt mer nångång... men inte som jag minns nu. Kul var det i alla fall. De lättroade lever lyckligare. :)

Har städat bort det sista av julen idag också. Det känns redan mörkt och trist att inte ha ljusstakarna och stjärnorna i fönstret. Det här är nog den värsta tiden. Kan det inte bli ljusare snart och dessutom har ju all snö nästan töat bort här nu. Det regnade hela dagen igår. Så passande att den försvann lagom tills att man har lite mer tid över. Typiskt!

Imorgon är det måndag igen, spännande att se vad den har att erbjuda denna gången...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback