Mätt!

Idag har jag gjort något som jag aldrig har gjort innan. Jag har gjort klimp och grönsakssoppa. Jo, soppa har jag ju gjort tidigare men inte klimp. Blev inspirerad av en skolkompis som gjorde det någon gång innan jul. Då googlade jag lite efter recept och hittade detta på Tasteline:

http://www.tasteline.com/Recept/Kottsoppa_med_klimp!

Senast när vi handlade hittade jag en färdiglåda med blandade soppgrönsaker och recept och då blev jag påmind om att göra soppa och klimp. Idag var en passande dag att ta tag i detta. Jag blev positivt överaskad av klimpen och skulle väl kanske ha börjat lite tidigare så att jag inte var så vrålhungrig samtidigt. En och annan klimp var ju tvunget att provsmakas. Sen en rejäl portion med soppa och mer klimp och vitlöksbaguette till det.

Nu ligger jag har och päser i soffan... helt utslagen. Jag är för mätt.  =)

Dessutom har jag återigen en del träningsverk i ryggen idag. Det var ju dans igår igen. Man känner av det när man vrider på sig. Men det är roligt att ha kommit igång igen. Gårdagens garv var när en kaxig herre som tycktes tro att han själv är guds gåva till kvinnorna försöker "lära" mig att dansa. Sen att han själv hade så fullt upp med att knuffa till en med höften i "promenadsteget" så att han själv kom ur takt verkade inte bekomma honom. Denna gång höll jag tand för tunga, vi får väl se hur det blir i fortsättningen.

Däremot är det väldigt kul att se hur nybörjarna utvecklas. För visst är det ganska trist att bara dansa grundsteg, damsnurr och nu sen igår fritur och "karsuelltur" (den som Lenas kallar för kramen). Men jag passar på att öva på att dansa mjukt så ofta jag kan. Samtidig är det nyttigt för mig att försöka hitta orsakerna till varför det inte funkar och kunna förmedla det på ett smidigt sätt. De herrar som jag har hjälpt hittills har verkat uppskatta det än i alla fall. Det är oftast bara något tips om tydlig förning. Men de blir ju själva glada när de märker att det blir mycket bättre direkt.

Näe, jag är för mätt... kan inte tänka kreativt ens. Får päsa vidare och glo på lite tv så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback