Sommar??

Man får väl egentligen inte klaga... men jag tycker det är kallt! Det är bara om man sitter i lä och solen gassar på en som man tycker att det är varmt och sommar.

Förra veckan hade David åkt i väg på tjänsteresa och lämnat bilen hemma, så jag passade på att låna den och åka ut och hälsa på mor och far. Och klappa missarna förstås! Trodde inte att man kunde få sån "klappa-misse-abstinens". Tur för mig var att det verkade vara ömsesidigt, för de höll sig hemma för ovanlighetens skull. När det är fint väder ser man ju knappt röken av dem förräns det är matdags. Då kommer de in och gluffsar i sig och försvinner direkt ut igen tills det blir mörkt och är dags att gå hem och sova.

Bröllop har vi varit på också, i Säter i Dalarna. Det var jättefint, både orten och bröllopet. Lite förvirrande var det dock när vigselförättaren inte infann sig. Men med en liten by, ett stort leende och tålamod från brudparet så lyckades det till slut bli både en och två vigslar. Den första för församlingen och den andra för att säkerställa så att alla papper och allt var i sin ordning. Så när brudparet dök upp till festlokalen, så utbrast bruden strålandes att "nu är vi gifta på riktigt också"! Det blev en riktigt trevlig fest. Många och bra tal, en lokal DJ som var lite av ett unikum i sig och när festen höll på att slöa till lite efter tårtan, så bjöd brudens föräldrar och syster på en låda med utklädningshattar. Vilken fart det blev på folket och festen var högrasande tempo igen fram till småtimmarna. Vi som bodde på stadshotellet fick oss en fin promenad i soluppgången på hemvägen.

Lindy Hop (även kallad Jitterbugg) har för första gången kurs på Polketten i år. Det har varit två tillfällen och jag lyckades dra med mig David första gången. Andra gången var han bortrest, och tur var nog det för det var mest förvirrande eftersom det var andra lärare och de lärde ut en annorlunda variant. Många som kände sig mest förvirrade, så även jag. Inte att man fick ihop det där och inte ens de som kunde dansa lindy sen tidigare tyckte att det var så pedagogiskt utlärt. Men eftersom jag hade trevligt sällskap så stannade jag kvar till fridansen och fick chansen att få träna lite på det som jag faktiskt kunde (några sexstegsturer... åttastegen är fortfarande hopplösa) och det gick så bra så att jag fick lite privatlektion i några nya turer, bland annat en som kallas "Kick the Dog". Vi får väl se hur det blir på torsdag, om det blir lika rörigt nu när man börjat få lite kläm på det. Får bli lite smygträning här hemma och se om jag kan lära ut det lilla extra jag lärt mig till David.

Igår var jag på Polketten på Lenas Buggkurs. Det var första gången som jag och Annika lyckades tajma ihop dansandet. Fast det mest fika och titta på folk. Men jag blev positivt överaskad av att bli uppbjuden av en ny kille och han dansade riktigt bra. Måste försöka komma ihåg att bjuda upp honom tillbaka.

Ikväll blir det afterwork för vår del med Davids kompis plus flickvän och ytterligare ett par. Känns som att man mer och mer skyfflas in i det där med pargrejer igen. Denna gång är det inte så farligt. Men är det något som jag inte gillar så är det just det där med att man "måste göra pargrejer med andra par". Denna gången råkar det nog bara falla sig så. Det är ju lätt att det blir att man går tillsammans med sin partner och att man träffar sina vänner som kanske också är i förhållanden.

Jaja, nog tjatat om det. Det ska bli trevligt i alla fall. Ska till ett ställe som jag aldrig hört talas om, men som ska vara riktigt trevligt enligt David.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback